Український авторинок і кабріолети. Хтось їх купує?

22:38 22.09.2025
Український авторинок і кабріолети. Хтось їх купує?

Кабріолет - доволі екзотичний тип кузова для нашої країни. Адже сприятливими регіонами для цього є ті, де переважає теплий клімат, високий рівень безпеки та загалом розвинена автомобільна культура, де такі авто є не просто розкішшю, а частиною lifestyle. В Україні ж, з її кліматичними особливостями, не завжди ідеальною дорожньою інфраструктурою та, на жаль, сучасними безпековими викликами, такий автомобіль виглядає як сміливий вибір для справжніх ентузіастів. Він стає символом статусу і свободи, а не просто засобом пересування.

Фахівці Інституту досліджень авторинку опрацювали дані про реєстраційні операції, здійснені сервісними центрами МВС, й визначили скільки та яких кабріолетів купують в Україні. Далі буде розглянуто ринок легковиків з пробігом (сумарно внутрішні перепродажі та перші реєстрації імпортованих авто), оскільки у сегменті нових продажі кабріолетів символічні - 1...3 авто в місяць, чого недостатньо для складання рейтингів.

Спершу може здатися, що на діаграмі виражена сезонність щодо автівок з відкритим дахом, подібно як у сегменті мотоциклів. Однак ні - просідання у грудні та січні спричинене не сезонністю, а кібератакою, через яку певний час у цей період були недоступні послуги з переоформлення автотранспорту. Тож якщо виключити цей інцидент, фактично отримаємо рівний попит на кабріолети впродовж року, з коливаннями обсягів пропорційними до загальних коливань торгів на авторинку.

Які кабріолети купували частіше впродовж літа (червень, липень та серпень включно) 2025 року? Ось слайд з ТОП-10 моделей та кількістю придбаних:

Несподівано, але першість тут у міського мікроавтомобіля Smart Fortwo. Так, це не зовсім той автомобіль з кінофільмів, який може собі уявляти більшість, почувши слово «кабріолет», однак така статистика цього літа. Зрештою, і друга позиція у досить прагматичного авто - Renault Megane, який тут виглядає майже провокаційно. Бо коли ми чуємо «Меган», уявляємо собі універсал на дизелі, який чесно возить картоплю з дачі й витримує 300 тисяч пробігу без зайвих емоцій. А тут - кабріолет! Тобто та сама знайома машина, але наче бухгалтер із райвідділу, який раптом приїхав на корпоратив у шкіряних штанях і з гітарою. Формально це все ще Megane, але функціональності вже куди менше, зате уваги - в рази більше.

А от далі починається класика жанру. Третє місце - Mazda MX-5. Легенда відкритих дахів, машина для тих, хто розуміє, що драйв - це не кількість коней, а кількість усмішок за кілометр. В Україні її люблять ті, хто хоче «щось маленьке, але щоб душа співала».

Audi A5 та Volkswagen Eos - це вже кабріолети для «тих, хто на корпоративну вечірку приїхати хоче красиво, але щоб бухгалтерія не заплакала». Peugeot 206 CC - взагалі чистий ностальгійний вибір: трошки Франція, трошки 2000-ні, але працює.

Ford Mustang в нашій десятці виглядає як рок-зірка на сільському весіллі - гучно, ефектно, не завжди доречно, але публіка аплодує. Mercedes-Benz SLK, BMW 3 Series і BMW Z4 - це вже сегмент «класика відкритого люксу». Хтось бере їх «для душі», хтось - щоб сусід на парковці знав, що життя вдалося.

І що це врешті значить? Ринок кабріолетів в Україні хоч і невеликий, але дуже строкатий. Є відчутна полярність: одні шукають максимально доступний спосіб відчути вітер у волоссі, інші - купують кабріолет як стиль і статус. Mustang тут радше виняток, ніж правило, але саме такі машини додають ринку яскравості. В цілому ж кабріолет у 2025 році для українця - це не про багатство, а про емоцію. У когось вона вміщується у компактний Smart, у когось - у класичний родстер з довгим капотом і емблемою преміум-бренду. І цьому не завадить середній вік автівок у групі, який складає 15 років.


Источник: Інститут досліджень авторинку
Фото: CARBID
Назад   ·   Вверх   ·   На главную
© InfoCar.ua 2005 - 2024