
Китайська компанія Xiaomi, яка кілька років тому увійшла в автомобільний сегмент із запуском власної лінійки електромобілів, оголосила про масштабне оновлення програмного забезпечення для понад 110 тисяч своїх популярних моделей SU7. Мова йде про усунення дефекту у системі допомоги при водінні, який, за висновками регуляторів, може становити небезпеку в екстремальних дорожніх умовах. Про це 19 вересня повідомили як сама компанія, так і Державне управління з регулювання ринку Китаю.
Проблема була виявлена у системі допомоги при русі автомагістраллю, що працює на рівні автоматизації Level 2. Вона відповідає за підтримку рульового управління, прискорення і гальмування, але при цьому водій зобов'язаний постійно контролювати ситуацію та бути готовим у будь-який момент взяти керування на себе. За даними китайського регулятора, в окремих складних умовах система SU7 виявляла недостатню здатність своєчасно розпізнавати перешкоди, попереджати водія та адекватно реагувати. Це створювало ризик зіткнень у випадку, якщо водій не втручався вчасно.
Оновлення торкнеться автомобілів SU7 стандартної версії, вироблених у період з 6 лютого 2024 року по 30 серпня 2025 року. Загалом під віддалений "відклик" підпадає 116 887 електромобілів. Важливо, що модернізація програмного забезпечення відбудеться у форматі OTA-оновлення (over-the-air), тобто дистанційно, без необхідності відвідувати сервісний центр. У компанії наголосили, що безпека користувачів залишається їхнім безумовним пріоритетом, а всі кроки відповідають чинним регуляторним вимогам до процедури відклику продукції.
Варто зазначити, що ситуація з дефектом отримала особливий резонанс через трагічну аварію, яка сталася раніше цього року за участі Xiaomi SU7, що рухався у режимі допомоги при водінні. Унаслідок цієї ДТП загинули троє студентів, що викликало серйозні запитання до безпеки технологій та викликало критику щодо рекламування функцій автопілота в Китаї. Саме після цієї трагедії китайська влада взяла курс на посилення правил у сфері «розумного водіння».
Анонс Xiaomi одразу викликав жваву дискусію у соцмережах. У китайському мікроблозі Weibo відповідний хештег лише за один день зібрав понад 70 мільйонів переглядів, що свідчить про масштабний суспільний інтерес та занепокоєння навколо цієї проблеми.
Електромобіль SU7 став одним із найуспішніших дебютних проєктів Xiaomi на авторинку. За станом на серпень 2025 року компанія продала понад 339 тисяч одиниць цієї моделі, що дозволило SU7 зайняти помітну частку на ринку й стати ключовим продуктом у стратегії Xiaomi з диверсифікації бізнесу.