Nissan представляє перше у світі сідло клапана з технологією холодного розпилення в новому двигуні, спеціально розробленому для e-POWER

09:38 17.09.2025
Nissan представляє перше у світі сідло клапана з технологією холодного розпилення в новому двигуні, спеціально розробленому для e-POWER

Nissan впровадив сідала клапанів, виготовлені за технологією холодного розпилення*, що є першим у світі застосуванням цієї технології в автомобільних двигунах.

Технологія холодного розпилення зараз застосовується Nissan у своєму новому 1,5-літровому двигуні з турбонаддувом, який розроблений виключно для вироблення енергії в рамках гібридної силової установки e-POWER третього покоління.

Першим автомобілем у світі, оснащеним цією новою системою e-POWER, є компактний кросовер Qashqai, виробництво якого розпочалося на сучасному заводі Nissan у Сандерленді, Велика Британія, у липні.

Інноваційна конструкція сідел клапанів для революційного нового двигуна

Новий 1,5-літровий двигун з турбонаддувом використовує власну концепцію Nissan STARC**, яка підвищує тепловий ККД до 42% шляхом стабілізації згоряння в циліндрі.

Ключовим елементом концепції STARC є мінімізація турбулентності повітряного потоку від впускного отвору до камери згоряння, тим самим створюючи сильний турбулентний потік.

У звичайних двигунах конструкція впускного отвору обмежена необхідністю використання пресованих, спечених сідел клапанів***, що обмежує можливості оптимізації форми отвору для ідеального циркуляційного потоку. Інженери Nissan вирішили цю проблему, розробивши нове сідло клапана за допомогою технології холодного напилення. Цей процес дозволяє формувати покриття безпосередньо на поверхні головки блоку циліндрів, усуваючи потребу в окремому компоненті сідла клапана та дозволяючи створити оптимізовану геометрію впускного отвору. Крім того, порівняно з аналогічними методами, його вища теплопровідність забезпечує покращену ефективність охолодження навколо клапанів.

Нове сідло клапана виготовляється шляхом напилення порошків різнорідних металів з надзвуковою швидкістю на поверхню головки блоку циліндрів з алюмінієвого сплаву, утворюючи міцне та довговічне покриття, яке міцно зчіплюється, не плавлячи основний матеріал.

Пояснення технології холодного напилення

Технологія холодного напилення працює нижче точок плавлення матеріалів, що використовуються, що дозволяє з'єднувати різнорідні метали без плавлення. Цей процес запобігає утворенню надмірних інтерметалевих сполук та мікропустот (пористості), які є поширеними в традиційних методах зварювання плавленням. В результаті, покриття холодного напилення демонструють чудову адгезію, довговічність та надійність - вирішальні якості для сідел клапанів двигуна.

Ця програма є першою у світі в галузі автомобільних двигунів та використовує великий досвід Nissan у проектуванні силових агрегатів, матеріалознавстві та виробництві. Процес включає спеціально розроблений безкобальтовий сплав на основі міді з чудовою теплопровідністю, власні форсунки, натхненні методами полірування, що використовуються у виробництві кованих форм, та системи забезпечення якості на основі штучного інтелекту.

Ці інновації відображають накопичений багаторічний досвід, що дозволяє успішно впроваджувати технологію холодного напилення в сідла клапанів двигуна.

Досягнення в гібридній технології e-POWER

e-POWER – це унікальний електричний силовий агрегат Nissan, який поєднує компактний бензиновий двигун, акумулятор та електродвигун(и). Двигун функціонує виключно як генератор, забезпечуючи електроенергію для живлення електродвигуна, забезпечуючи повністю електричне керування без необхідності зовнішньої зарядки. Він пропонує плавність та вишуканість електромобіля зі зручністю традиційних двигунів внутрішнього згоряння.

З моменту своєї появи в 2016 році Nissan поступово вдосконалював e-POWER, розширюючи його доступність на різних моделях та ринках.

Окрім вдосконаленого нового 1,5-літрового двигуна з турбонаддувом, призначеного для вироблення енергії, нова система e-POWER використовує модульний електричний силовий агрегат «5 в 1», який об’єднує електродвигун, генератор, інвертор, редуктор та підсилювач у компактному та легшому корпусі. Цей блок забезпечує значні покращення як паливної ефективності, так і тиші в салоні.

* Холодне напилення - це технологія нанесення покриттів, за якої порошкоподібні матеріали розпилюються з надзвуковою швидкістю для утворення суцільного шару. З 2000-х років вона широко застосовується в аерокосмічній промисловості, енергетиці, важкому обладнанні, нафтогазовій промисловості та інших виробничих галузях, забезпечуючи перевагу з точки зору надійності та якості. Нещодавно вона привернула увагу завдяки своїм застосуванням поза межами обробки поверхонь, включаючи адитивне виробництво.

** STARC (Strong Tumble & Appropriately stretched Robust Ignition Channel) - це концепція згоряння, анонсована Nissan у 2021 році, яка забезпечує вражаючу теплову ефективність.

*** Спечене сідло клапана - це тип сідла клапана, що використовується в двигунах внутрішнього згоряння, яке виготовляється за допомогою процесу, який називається спіканням. Спікання передбачає ущільнення порошкоподібних матеріалів, зазвичай металевих порошків, під дією тепла та тиску для утворення твердого, міцного компонента без повного плавлення матеріалу.

Бажаєш дізнаватись всі новини світу Nissan, підписуйтесь на сторінку Facebook 


Источник: Nissan
Назад   ·   Вверх   ·   На главную
© InfoCar.ua 2005 - 2024