
Єврокомісія вирішила швидше розглянути питання заборони продажу нових автомобілів із двигунами внутрішнього згоряння з 2035 року. Обговорення мали відбутися у 2026 році, але тепер їх перенесли на кінець цього року.
Перегляд планів розпочали після зустрічі президентки Єврокомісії Урсули фон дер Ляєн із керівниками провідних автовиробників. Перемовини тривали кілька годин, і до грудня сторони зустрінуться ще раз.
Можливі варіанти - дозволити після 2035 року продаж авто з традиційними двигунами, якщо вони працюватимуть на «вуглецево-нейтральному» пальному. Також на ринку можуть залишитися гібриди та електромобілі з бензиновими генераторами для підзарядки.
Автовиробники наполягають, що відмова від бензинових і дизельних моторів відбудеться занадто рано. У BMW заявляють: Європа поки не готова повністю перейти на електрокари. Там прогнозують, що навіть у 2030 році половина продажів компанії припадатиме на машини з двигунами внутрішнього згоряння. Крім того, на думку виробників, масова відмова від ДВЗ може призвести до втрати десятків тисяч робочих місць, а зарядна інфраструктура ще довго залишатиметься недостатньо розвиненою.
Генеральний директор BMW Олівер Ціпсе на виставці IAA Mobility у Мюнхені попередив, що занадто швидка заборона «може знищити індустрію». Подібної думки дотримується й керівник Mercedes Ола Калленіус, який зазначив: якщо плани не змінять, до 2035 року автомобільна галузь Європи може «обвалитися».
Водночас деякі бренди, як-от Volvo, Polestar і KIA, підтримують суворий план із переходу на авто з нульовими викидами.