У Польщі поліція дедалі активніше застосовує дрони для контролю за дотриманням правил дорожнього руху, і ця практика вже демонструє високу ефективність. Якщо раніше головним інструментом контролю були ручні радари, то нині сучасні аеротехнології значно розширили можливості правоохоронців. Завдяки камерам високої роздільної здатності дрони здатні непомітно спостерігати за дорожньою ситуацією та фіксувати найнебезпечніші порушення, які часто складно зафіксувати традиційними методами.
Перші безпілотники почали надходити на озброєння кілька років тому. За даними офіційних джерел, у 2022 році на балансі поліції було щонайменше 35 таких апаратів. Відтоді кількість техніки суттєво зросла завдяки новим державним закупівлям. Хоча точної цифри у відкритому доступі немає, йдеться вже про десятки, а, ймовірно, й сотні одиниць, які сьогодні активно працюють на дорогах усієї країни.
Основне завдання дронів полягає у виявленні серйозних порушень правил дорожнього руху, які несуть найбільшу загрозу для життя і здоров'я учасників руху. До таких відносять обгін вантажівок на автомагістралях, що тягне за собою штраф у розмірі 1000 злотих (приблизно 250 доларів США) та 8 штрафних балів. Також дрони фіксують небезпечну поведінку водіїв поблизу пішохідних переходів, за що передбачено покарання у вигляді 1500 злотих (близько 375 доларів) та 15 штрафних балів. До переліку належать і створення загрози безпеці руху з мінімальним покаранням від 1000 злотих та 10 балів, порушення заборони обгону з аналогічним штрафом у 1000 злотих і 10 балів, а також використання телефону за кермом, що карається 500 злотими (125 доларів) і 15 балами.
На відміну від радарів, дрони не здійснюють вимірювання швидкості. Їх головна сила - це покладена на бортові камери функція відеофіксації, яка дозволяє збирати беззаперечні візуальні докази порушень. Крім дорожнього контролю, такі пристрої застосовуються й у пошуково-рятувальних операціях, що значно розширює сферу їх використання.
Ефективність цієї технології підтверджують конкретні цифри. У Сілезії лише з січня по вересень 2025 року дрони використовувалися 63 рази, в результаті чого зафіксовано 750 порушень. У середньому під час однієї операції штраф отримували близько 12 водіїв. Процедура роботи виглядає так: один патруль керує дроном і виявляє порушення, після чого інформація передається іншому екіпажу, який оперативно зупиняє транспортний засіб і виписує штраф. Ключова перевага цієї технології полягає у повній непомітності для водіїв: більшість з них дізнається про присутність дрона лише тоді, коли їх уже зупиняє поліція.