Компанія Toyota офіційно підтвердила повернення у виробництво культового бензинового двигуна 4A-GE, який прославився у 1980-1990-х роках і став символом японської інженерної школи. Цей мотор встановлювався на такі культові моделі, як Toyota AE86, Celica, Carina та Corolla Levin (Sprinter Trueno), а тепер отримає друге життя завдяки програмі GR Heritage Parts, що спеціалізується на постачанні оригінальних деталей для класичних автомобілів марки.
Японський виробник вирішив наслідувати приклад німецьких брендів, які активно підтримують власників ретроавтомобілів, забезпечуючи їх не лише запчастинами, а й відновленими двигунами. Toyota підкреслює, що у світі залишається велика кількість шанувальників та колекціонерів, готових платити значні гроші за можливість отримати оригінальні компоненти у відмінному стані. Для таких клієнтів і створена програма GR Heritage Parts, каталог якої вже налічує понад 200 деталей для восьми моделей Toyota, серед яких тепер з'явилися й ключові елементи легендарного 4A-GE - блок циліндрів та головка блоку.
Виробник зазначає, що нові компоненти зберегли базові характеристики та автентичний дизайн, але при цьому виготовляються із застосуванням сучасних технологій. Це забезпечує довговічність, високу надійність і робить їх придатними для використання ще багато років. Інженери компанії також підтвердили, що оновлений блок двигуна зазнав певних технічних змін, завдяки яким його тепер можна встановлювати не лише на класичний задньоприводний AE86, а й на інші передньоприводні моделі Toyota. Це розширює можливості застосування двигуна у реставраційних і тюнінгових проєктах різного рівня.
Історія 4A-GE бере початок у 1983 році, коли була представлена перша 16-клапанна версія двигуна об'ємом 1,6 л, яка розвивала до 140 к.с. і залишалася у виробництві до 1991 року. Згодом з'явилася 20-клапанна модифікація, яка випускалася до 2000-го, забезпечуючи потужність до 165 к.с.. Окрім цього, існувала й версія з нагнітачем, яка мала аналогічні показники, але вирізнялася більш вибуховим характером. Саме ця силова установка зробила AE86 справжньою іконою серед любителів дрифту та шанувальників японських спортивних авто, а також прославилася своєю надійністю та можливістю витримувати значні навантаження без втрати ресурсу.
Toyota не розкриває вартість нових двигунів та комплектуючих, однак у компанії відкрито натякають, що дешевими вони точно не будуть. Водночас у корпорації наголошують: мета цього кроку не в масовому продажу, а у збереженні спадщини та можливості для власників насолоджуватися класичними автомобілями у їхньому первозданному вигляді.