Вантажівки понад 3,5 т: підсумки серпня 2025 року

21:05 10.09.2025
Вантажівки понад 3,5 т: підсумки серпня 2025 року

Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні й визначили найпопулярніші моделі у трьох сегментах вантажівок масою понад 3,5 тонни (окрім сідлових тягачів): імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових машин, в тому числі - переобладнаних в Україні.

Динаміка ринку вантажівок

Обсяг ринку вантажних авто з повною масою понад 3500 кг за підсумками серпня 2025 року склав 1490 шт. У порівнянні з липнем цього ж року це на 1,5% менше, а також на 34,2% менше відносно серпня 2024 року. Помісячну динаміку можна побачити на діаграмі.

Структура цього сегмента наступна: 74,6% (1112 шт.) - внутрішні перепродажі, 12,1% (181 шт.) - імпорт вживаних вантажівок; 4,8% (71 шт.) - імпорт нових, 8,5% (126 шт.) - продажі вироблених (або переобладнаних в заводських умовах) в Україні. Загальна частка нових машин цієї групи склала 13,2%.

Динаміка за окремими підсегментами, частки яких щойно були наведені, наступна:

ТОП-10 вантажівок на внутрішньому ринку

Найпопулярнішим типом у цьому підсегменті стали самоскиди, також стабільний попит був на фургони та бортові версії.

Ситуація з моделями стабільно контрастна: з одного боку - сучасні машини європейських брендів, з іншого - техніка ще з радянських часів, яка, попри вік, досі перебуває в обігу. Лідирує цього разу Mercedes-Benz Sprinter, його «важкі» версії. Другий у списку ГАЗ-3307 - типовий приклад «спадку союзу», що все ще намагається триматись у строю. Далі у списку - звиклий мікс із ЗіЛів та КамАЗів та машин відомих європейських виробників.

Варто зазначити, що цей сегмент найстаріший на українському авторинку - середній вік вантажівок групи 3500+кг склав 25 років.

ТОП-10 імпортних вантажівок з пробігом

Найчастіше український автопарк минулого місяця поповнювали фургони з гідробортом, звичайні фургони, та фургони-рефрижератори.

У сегменті імпорту важких і середньотоннажних вантажівок цього разу чітко видно трійку лідерів: Mercedes-Benz Atego, за яким MAN TGL та Mercedes-Benz Sprinter. Зі зрозумілих причин, тобто відсутності пропозиції за кордоном з машинами радянського виробництва, наш автопарк поповнюється вживаними вантажівками європейських марок.

Середній вік новоприбулих вантажних машин з повною масою понад 3,5 т склав 9,5 року.

ТОП-10 нових вантажівок

Щодо типів, у цьому підсегменті найбільший попит був на самоскиди, фургони-рефрижератори, та бетонозмішувачі на колесах.

Серед нових вантажівок, зареєстрованих у липні, домінують незнайомі широкому загалу бренди - переважно це шасі з іноземним походженням, які після дообладнання в Україні отримують зовсім інші назви Точніше - індекси з різноманітним набором символів. Першість цього разу здобуває Volvo FM, далі у списку переважають представники місцевого ринку спецтехніки й надбудов, яким би, напевно, не завадило попрацювати над спрощенням назв своїх виробів, щоб у споживачів виникали відповідні асоціації, було розуміння про яку машину йдеться, а аналітики моли б складати рейтинги застосовуючи як орієнтир базові платформи.


Источник: Інститут досліджень авторинку
Фото: Daimler Truck
Назад   ·   Вверх   ·   На главную
© InfoCar.ua 2005 - 2024