MINI представила два унікальні проєкти, створені у співпраці з відомим австралійським брендом Deus Ex Machina. Це два концептуальні хот-хетчі на базі актуальних версій John Cooper Works - бензинового JCW і електричного JCW Electric, які отримали назви The Machina та The Skeg. Обидва автомобілі демонструють яскравий приклад того, як можна поєднати гоночний дух MINI з авангардним дизайном і креативним підходом, властивим бренду Deus Ex Machina.
Як зазначається в офіційному пресрелізі BMW Group, обидва проєкти є даниною поваги багатій спортивній історії MINI, яка бере початок ще з культових перегонів 60-х років, коли класичні «Міні» завойовували перемоги на трасах Монте-Карло. Підхід до створення цих машин був максимально індивідуальним і ручним, що підкреслює статус концептів і пояснює, чому кожен із них існує лише в одному екземплярі.
Версія JCW The Machina натхненна автоспортом і виконана у червоно-біло-чорній гамі з контрастною графікою на даху та асиметричними елементами на кузові. Дизайнери встановили розширені чорні колісні арки, додаткові ретро-ліхтарі на капоті, унікальну решітку радіатора та велике антикрило в стилі легендарних перегонів Can-Am, а також збільшений задній дифузор. Навіть фари зазнали змін - замість стандартної графіки встановлені LED-елементи, що візуально додають агресивності та покращують охолодження завдяки додатковим повітрозабірникам.
Салон The Machina максимально наближений до трекових болідів. Усередині встановлений відкритий каркас безпеки, гоночні крісла-бакети з п'ятиточковими ременями безпеки, алюмінієві накладки на підлозі, триспицеве спортивне кермо, гідравлічне ручне гальмо та фізичні тумблери на центральній консолі, які замінили частину функцій мультимедійного сенсорного екрану. Усе це створює атмосферу справжнього гоночного автомобіля, пристосованого до сучасних реалій.
Електричний JCW The Skeg має абсолютно інший характер. Його дизайн натхненний культурою серфінгу та прибережним стилем життя, що робить його більш легким і невимушеним у сприйнятті. Екстер'єр поєднує сріблясто-чорну гаму з яскравими жовтими акцентами та вставками зі скловолокна, які не лише зменшують вагу автомобіля приблизно на 15%, а й відсилають до технології виготовлення серфбордів. Передня частина вирізняється закритою підсвіченою решіткою з сімома круглими вирізами, а масивні напівпрозорі розширювачі колісних арок, гоночні диски, яскраво-жовтий дифузор і великий спойлер із символічною назвою Flex Tip Surf Spoiler завершують образ.
Інтер'єр Skeg також не менш вражає. Тут встановлені спортивні крісла з неопреновою оббивкою, напівпрозорі склопластикові панелі, ремені замість класичних дверних ручок і спеціальні фіксатори для перевезення дошки для серфінгу на даху, яку утримують жовті стяжні ремені, видимі навіть зовні. У багажному відсіку передбачені скловолоконні лотки для гідрокостюмів та аксесуарів, що ще більше підкреслює пляжну філософію моделі.
Попри радикальні зміни в дизайні та інтер'єрі, обидва концепти не отримали технічних оновлень у частині силових агрегатів. JCW The Machina зберіг стандартний 2,0-літровий чотирициліндровий турбодвигун потужністю 228 к.с. та 380 Нм крутного моменту, а електричний The Skeg працює на базі знайомого електромотора потужністю 255 к.с. і 350 Нм. Обидві версії використовують перевірене шасі JCW без додаткових налаштувань під збільшену потужність.
Важливо відзначити, що ці два проєкти - це не передвісники серійних моделей, а яскравий приклад експерименту та демонстрації потенціалу платформи John Cooper Works для індивідуалізації. За словами представників MINI, у продажу ці хетчбеки не з'являться, проте вже 8 вересня на автосалоні IAA Mobility у Мюнхені відбудеться прем'єра нової колекції одягу та аксесуарів MINI x Deus Ex Machina, яку можна буде придбати у дилерській мережі Deus по всьому світу.