BMW офіційно оголосила про фінальну фазу підготовки до серійного запуску свого водневого силового агрегату третього покоління, який буде запущено у виробництво у 2028 році. Перші прототипи вже збирають у компетентнісних центрах BMW у Мюнхені та Штайрі, що знаменує собою новий етап розвитку інноваційних технологій з нульовим рівнем викидів. До процесу також залучений технологічний хаб у Ландсгуті, який відповідатиме за виготовлення окремих компонентів.
Як наголосив Йоахім Пост, член правління BMW AG, відповідальний за розробку нових систем приводу, запуск першої у світі серійної водневої силової установки BMW у 2028 році стане важливим кроком для компанії у стратегії «технологічної відкритості». Це дозволить поєднувати різні типи приводів - електричні, бензинові, дизельні та тепер уже водневі - в залежності від потреб ринків і клієнтів. Вибір саме заводу у Штайрі для серійного виробництва підтверджує прагнення BMW розвивати європейську інноваційну інфраструктуру та залишатися технологічним лідером у сфері силових установок.
Воднева установка третього покоління створюється у партнерстві з Toyota Motor Corporation, що вже багато років співпрацює з BMW у напрямку водневих технологій. Якщо перше покоління системи повністю розробляла Toyota і воно вперше випробовувалося на BMW 535iA у 2014 році, а друге покоління було представлене на пілотному флоті BMW iX5 Hydrogen, то тепер мюнхенські інженери повністю відповідають за загальну архітектуру установки, тоді як Toyota постачає окремі паливні елементи. Така кооперація дозволяє обом компаніям об'єднати досвід та оптимізувати витрати на розробку і виробництво, зберігаючи при цьому індивідуальні риси кожного бренду.
Нова система вирізняється більшою компактністю: площа, яку займає установка, зменшилася приблизно на чверть завдяки суттєвому зростанню питомої потужності. Це не лише спрощує інтеграцію в автомобілі наступних поколінь, а й робить систему більш універсальною - її можна буде встановлювати у широкий спектр моделей. Крім того, суттєво зросла ефективність: удосконалені компоненти і модернізовані алгоритми керування дозволили збільшити запас ходу, підвищити потужність і водночас знизити споживання енергії порівняно з другим поколінням установки, що використовувалася у BMW iX5 Hydrogen.
У Мюнхені зосереджено виробництво прототипів та відпрацювання технологічних процесів, включно з тестуванням систем як окремо, так і у складі автомобілів. Інженери приділяють особливу увагу підвищенню якості, надійності та масштабованості, щоб підготувати технологію до серійного випуску. Саме тут проходить відпрацювання складних електрохімічних реакцій, у ході яких водень із баків поєднується з киснем із повітря, утворюючи електроенергію, що живить електродвигун і забезпечує автомобіль необхідною потужністю.
Серійне виробництво паливних елементів відбуватиметься на заводі у Штайрі, який має десятиліття досвіду у розробці та виробництві двигунів різних типів. Наразі підприємство активно модернізується: встановлюються нові стенди для випробувань, будуються виробничі лінії та оновлюються будівлі для інтеграції нової технології. За словами Клауса фон Мольтке, старшого віцепрезидента з виробництва двигунів BMW AG та директора заводу у Штайрі, цей крок підтверджує прагнення компанії одночасно розвивати різні види приводів та підтримувати високу гнучкість свого виробництва.
Завод у Ландсгуті спеціалізуватиметься на виготовленні ключових компонентів для майбутніх водневих моделей, включно з унікальним енергетичним модулем BMW Energy Master, який відповідатиме за розподіл енергії у діапазоні від 400 до 800 вольт та інтеграцію даних від високовольтної батареї. Його прототипи почнуть збирати у 2026 році на заводі у Дінгольфінгу, де також виготовляли елементи для електричних моделей платформи Neue Klasse. Крім того, саме у Ландсгуті вироблятимуть корпус і силову плиту для наступного покоління систем, як це вже було у випадку з пілотним флотом iX5 Hydrogen.