Стереотип про «поганих жінок за кермом» не витримує перевірки фактами. Свіжі дані за 2024-2025 роки з США, Великої Британії, ЄС, Австралії та Ірландії доводять протилежне: саме чоловіки значно частіше стають причиною смертельних ДТП і демонструють небезпечну поведінку за кермом.
У Великій Британії, за попередніми даними Міністерства транспорту за 2024 рік, 76% усіх загиблих у ДТП становили чоловіки, а серед постраждалих їхня частка сягнула 61%. Подібна картина спостерігається і в ЄС: за оцінками Єврокомісії, приблизно три чверті смертей на дорогах припадають на чоловіків. В Австралії за 12 місяців до середини 2025 року чоловіків серед загиблих виявилося втричі більше, ніж жінок. В Ірландії у 2024 році ситуація також була схожою - близько 75% смертей сталися серед чоловіків.
У США, згідно з федеральним звітом за 2025 рік, що охоплює статистику за 2023-й, 72,5% загиблих у ДТП - це чоловіки (29 584 проти 11 229 жінок). Причини не в «умінні кермувати», а в характері поведінки: перевищення швидкості, кермування у стані сп'яніння, ігнорування ременів безпеки. У США перевищення швидкості спричинило 29% смертей у ДТП, алкоголь - 30%, і в обох випадках чоловіки домінують.
Дослідження також показують: за однакових умов аварій жінки можуть отримувати трохи більше травм, але це пов'язано не з навичками водіння, а з особливостями безпеки авто. Манекени для краш-тестів десятиліттями моделювалися за чоловічою анатомією, а «жіночий манекен» часто є лише зменшеною копією чоловічого. Це впливає на точність оцінки ризиків для жінок. Нові системи безпеки - подушки, електронний контроль стійкості, автоматичне гальмування - поступово зменшують цей розрив.
Таким чином, статистика у різних країнах збігається: близько 75% смертей у ДТП припадають на чоловіків. Це свідчить не про «майстерність» чи «слабкість» за кермом, а про більшу схильність чоловіків до ризикованої поведінки.