General Motors оголосила про тимчасове скорочення виробництва своїх флагманських електромобілів на заводі Factory Zero у Детройті-Гамтрамку. Під «зупинку» підпадають одразу дві моделі - GMC Hummer EV та Cadillac Escalade IQ, які є одними з найбільших, найпотужніших та найдорожчих електрокарів концерну. З 2 вересня і до 6 жовтня завод працюватиме за скороченим графіком, що вплине на 160 працівників. Цей захід доповнює попереднє скорочення штату у квітні, коли на тимчасові простої відправили ще 200 співробітників. Робітники зможуть розраховувати на часткове збереження зарплати та соціальні виплати.
Як пояснюють у GM, це вимушений крок для узгодження виробничих планів із реальною ринковою ситуацією. Хоча Hummer EV, який дебютував у 2020 році як пікап, а згодом і як позашляховик, привернув значну увагу на старті, динаміка продажів виявилася далекою від очікуваної. У перший рік повномасштабних продажів у 2022 році в США було реалізовано лише 854 авто, у 2023-му - 3244 одиниці, у 2024-му - 13 993, а за першу половину 2025 року - 7987 примірників. Попри видиме зростання, реальний попит виявився нижчим за прогнози компанії, через що склади дилерів виявилися перевантаженими невикористаними автомобілями.
Схожа ситуація і з електричним Cadillac Escalade IQ. Модель дебютувала у 2023 році, а вийшла на ринок у 2024-му, але вже перший рік продажів показав скромні результати: лише 670 авто. У першій половині 2025 року попит зріс до 3766 примірників, але навіть ці цифри виглядають непереконливо у порівнянні з традиційним бензиновим Escalade, який лише за шість місяців розійшовся тиражем 24 375 одиниць.
Експерти галузі відзначають, що попри технологічні переваги, комфорт і вражаючі динамічні характеристики, великі та важкі електропікапи поступово втрачають позиції. Все більше покупців звертають увагу на доступніші та практичніші моделі на кшталт Chevrolet Equinox EV і Blazer EV, які сьогодні утримують лідерські позиції у продажах. Схожа ситуація спостерігається і в інших виробників: Ford F-150 Lightning та Tesla Cybertruck також демонструють попит, значно нижчий за початкові прогнози. За даними AutoForecast Solutions, у першій половині 2025 року на американському ринку було реалізовано близько 35 000 електропікапів - на 4% менше, ніж за аналогічний період попереднього року, тоді як продажі традиційних бензинових повнорозмірних пікапів сягнули 1,6 мільйона одиниць.