Євросоюз заборонив брати гроші за прийом велосипедних акумуляторів на утилізацію

21:30 01.09.2025
Євросоюз заборонив брати гроші за прийом велосипедних акумуляторів на утилізацію

В Євросоюзі набули чинності нові правила утилізації акумуляторів для електричних велосипедів: з 18 серпня 2025 року діє новий Регламент ЄС щодо спрощеного процесу повернення акумуляторів.

Відтепер кожен, хто замінює акумулятор свого електровелосипеда, може здати свою стару модель до центру перероблення. Новину озвучив німецький велосипедний клуб ADFC.

Нині країни ЄС на підставі Регламенту ЄС щодо акумуляторів 2023/1542 приймають власні закони про акумуляторну безпеку. Однією з перших у цій тематиці стане ФРН. Бундестаг голосуватиме за впровадження закону про акумулятори (BattDG) 11 вересня 2025 року.

Загалом же Регламент ЄС вже є юридично обов'язковим, навіть без національного законодавства. Однак для кращого впровадження уряди ініціюють прийняття таких норм національним парламентом, попри те, що на території Німеччини вже ці нові норми згаданого регламенту набрали сили й чинні з 18 серпня ц.р.

У ФРН муніципальні пункти зобов'язані взяти акумулятори для електровелосипедів безплатно. Зміни стосуються всіх власників електровелосипедів також з 18 серпня.

Новий закон про акумулятори значно розширює зобов'язання щодо повернення. Споживачі тепер можуть оперувати використаними акумуляторами у спрощеній схемі.

Куди велосипедисти можуть звертатися:

Раніше дефектні або старі батареї потрібно було здавати переважно спеціалізованим продавцям або іншому виробнику. Послуга була для споживачів платною. Тепер це безплатно і багато центрів перероблення вже пропонують цю послугу.

Утилізація акумуляторів для електровелосипедів у побутовому смітті залишається суворо забороненою. Порушення може призвести до штрафів розміром до 100 000 євро, що в конвертації буде 4 827 470 грн. Такі значні штрафи мають на меті запобігти неправильному використанню літій-вмісних накопичувачів енергії, що може призвести до шкоди навколишньому середовищу або пожежі.

Варто зазначити, що акумулятори для електровелосипедів містять цінну сировину, як от літій, кобальт і нікель. Такі компоненти можна переробити за умови належної утилізації. Водночас пошкоджені акумулятори становлять загрозу безпеці та можуть самозайматися.

Регламент ЄС щодо роздільного збору застосовуються до батарей легкових транспортних засобів, таких як електричні велосипеди: 51 відсоток до 2028 року та 61 відсоток до 2031 року.


Источник: 24tv.ua
Фото: FLYER
Назад   ·   Вверх   ·   На главную
© InfoCar.ua 2005 - 2024