Volkswagen отримав хвилю критики через підписку на потужність

18:49 31.08.2025
Volkswagen отримав хвилю критики через підписку на потужність

Volkswagen у Великій Британії опинився у центрі хвилі критики після того, як компанія запровадила нову систему підписки для власників електромобіля Volkswagen ID.3, яка дозволяє розблокувати повний потенціал потужності автомобіля. Йдеться про збільшення віддачі з 150 кВт (201 к.с.) до 170 кВт (228 к.с.), причому без жодних технічних втручань і навіть без поїздки до дилера.

Вартість такої підписки становить 16,50 фунтів стерлінгів на місяць (приблизно 918 гривень), або 165 фунтів (9180 гривень) за рік. Для тих, хто хоче активувати цю опцію назавжди, пропонується одноразовий платіж у розмірі 649 фунтів (приблизно 36 тисяч гривень).

Volkswagen додає, що під час купівлі нового ID.3 на офіційному конфігураторі авто вже показується з потужністю 201 к.с., але клієнтам чітко пояснюють, що підписка дозволяє підвищити характеристики до максимально можливих. У перший місяць надається безкоштовний пробний період, після якого необхідно обрати варіант оплати.

У компанії наголошують, що автомобіль офіційно зареєстрований із максимальною потужністю у 170 кВт, тому активація не впливає на страхові поліси і не змінює запас ходу. Крім того, додаткові 27 к.с. збільшують крутний момент з 265 Нм до 310 Нм, що робить автомобіль динамічнішим, але без шкоди для ефективності.

Втім, ідея «оренди» заводських можливостей автомобіля викликала шквал негативних відгуків серед автомобільних ентузіастів і пересічних власників. У соціальних мережах підписку назвали «нісенітницею» та «вимиванням грошей з клієнтів». Один із користувачів на форумі обурився, що покупці змушені додатково платити за те, що вже є в їхньому авто з моменту виробництва.

У Volkswagen намагаються пояснити цей підхід, порівнюючи його з попередніми практиками, коли бензинові та дизельні моделі мали однакові двигуни, але з різними рівнями потужності, а отже, й ціною. Тепер же компанія вважає перевагою те, що власник може підвищити характеристики свого автомобіля вже під час експлуатації, а не лише при купівлі.

Утім, залишається відкритим питання безпеки та легальності так званого «джейлбрейку» - несанкціонованого втручання у програмне забезпечення для безкоштовної активації максимальної потужності. Автовиробник поки що не уточнив, як реагуватиме на подібні випадки, але не виключено, що така модифікація призведе до втрати гарантії або навіть юридичних наслідків для власників.

Цікаво, що Volkswagen - не єдиний виробник, який тестує подібну модель монетизації. BMW свого часу також отримала хвилю критики за підписку на активацію підігріву сидінь, а Polestar 2 пропонує власникам купити «performance pack» для підвищення характеристик авто. Така тенденція свідчить про поступове зміщення акценту в автомобільній індустрії на платні програмні оновлення, що дозволяють збільшувати прибуток виробників без змін у фізичній конструкції машин.


Источник: Auto Express
Назад   ·   Вверх   ·   На главную
© InfoCar.ua 2005 - 2024