Найпопулярніший корейський застосунок для навігації Tmap перетворили на своєрідну гру: кожен водій отримує спеціальні оцінки за безпечне водіння, які потім можна перетворити на пільги, пов'язані зі знижками на страхування авто. Розробники стверджують, що таким чином вдалось запобігти 31 366 аваріям з 2018 по 2020 рік.
Як відомо, кожна країна прагне зробити дорожній рух безпечнішим. Деякі запроваджують суворі обмеження швидкості та високі штрафи за їх порушення, тоді як інші впроваджують технології безпеки в самих авто. Однак, як пише Carscoops, Південна Корея має свою власну стратегію, яка, як стверджується, допомогла уникнути понад 30 000 аварій.
Tmap - найпоширеніший навігаційний застосунок у країні, стверджує, що його «Оцінка водіння» допомогла запобігти 31 366 аваріям між 2018 і 2020 роками. Ця цифра взята з внутрішньої моделі, яка порівнює рівень аварійності водіїв з високими та низькими балами. Ці бали рахують наступним чином: на гаджетах зі встановленим додатком відстежують прискорення, гальмування, маневри та дотримання вимог швидкісного режиму.
Якщо водій рухається згідно з правил дорожнього руху - на його профіль нараховують бали, які можна перетворити на знижки на страхування чи подарункові кредити. Наприкінці 2024 року Tmap повідомив про 19 мільйонів учасників, понад 10 мільйонів з яких отримали винагороди. Цікаво те, що інші корейські навігаційні застосунки наслідували цю механіку й запровадили подібні оцінки. Крім того, вони є публічними.
«Це одне з небагатьох змагань, де всі виграють від підвищення балів. Безпечніше водіння знижує ризик аварій, страховики заощаджують на страхових виплатах, а водії економлять гроші. Це рідкісний збіг інтересів…», - сказав Чун Чжі Йон з Корейського науково-дослідного інституту страхування.
Як і у випадку з усіма технологіями, безпека має серйозне застереження: конфіденційність.
Збір та обмін даними про поведінку водія є не унікальним явищем для Кореї. У США такі фірми, як LexisNexis, та автовиробники, як GM, опинилися в судах через те, що дані про водіння, зібрані через аналогічні програми, передавались страховикам. Безпечніші дороги - це універсальна мета, і подібні рішення підштовхують водіїв до кращих звичок. Водночас ціна цього прогресу, передача потенційно конфіденційних даних, залишається відкритим питанням.