Volkswagen опинився у центрі скандалу через сенсорні кнопки

22:54 19.08.2025
Volkswagen опинився у центрі скандалу через сенсорні кнопки

Volkswagen опинився у центрі гучного міжнародного скандалу через сенсорні кнопки, інтегровані у кермові колеса низки моделей. Первинна ідея компанії полягала в тому, щоб зробити інтер'єр сучаснішим та мінімалістичнішим, відмовившись від класичних фізичних перемикачів на користь сенсорних елементів. Проте на практиці це рішення виявилося вкрай суперечливим. Водії масово скаржилися, що сенсори реагували на найменший дотик і часто активувалися випадково, що відволікало під час руху і в окремих випадках створювало потенційно аварійні ситуації.

Найбільше нарікань викликали електричні кросовери Volkswagen ID.4. Саме власники цієї моделі стали головними ініціаторами колективного позову у США. У скарзі до Федерального суду Нью-Джерсі позивачі зазначили, що випадкове торкання сенсорів могло запускати системи на кшталт адаптивного круїз-контролю без відома водія. Двоє власників ID.4, які фігурують у справі, заявили, що почали відчувати «страх і небажання» користуватися власним автомобілем, адже навіть легкий рух руки міг активувати небезпечні функції.

Позов також звинувачує Volkswagen у тому, що компанія знала про проблему ще до масового розповсюдження скарг. На користь цього, за словами позивачів, свідчать внутрішні документи, скарги клієнтів і дані, які надходили від дилерів. Попри усвідомлення ризиків, автовиробник не повідомив покупців про дефект належним чином і не запропонував безкоштовного ремонту чи заміни керма на традиційне. Клієнти стверджують, що компанія порушила гарантійні зобов'язання, ввела споживачів в оману та фактично збагачувалася завдяки продажу автомобілів із технологією, яка може загрожувати безпеці.

Серед юридичних вимог позивачів - не лише компенсація збитків, а й визнання того, що Volkswagen порушив закони про захист прав споживачів у штатах Коннектикут і Массачусетс. У позові компанію прямо звинувачують у шахрайстві шляхом замовчування, порушенні як прямих, так і непрямих гарантій, а також у незаконному збагаченні.

Варто нагадати, що ще три роки тому сам Volkswagen визнав, що використання сенсорних кнопок на кермі було «помилкою», і пообіцяв поступово відмовитися від них. Проте процес виявився тривалим, і наразі повноцінне повернення до фізичних перемикачів очікується лише з виходом нового електричного хетчбека ID.2all. Це означає, що власникам сучасних моделей, включно з ID.4, доведеться миритися з суперечливою технологією ще кілька років, або ж самостійно вимагати заміни керма.

Скандал із сенсорними кнопками Volkswagen став показовим прикладом того, як прагнення виробників до цифровізації та футуристичного дизайну може обернутися проблемами з ергономікою та безпекою. Подібні помилки раніше допускала й Tesla, яка намагалася замінити класичні важелі поворотників кнопками на кермі, але під тиском критики була змушена частково відмовитися від цього рішення. У випадку Volkswagen справа набула значно серйознішого розвитку, адже дійшла до суду й може мати довготривалі наслідки як для репутації бренду, так і для довіри клієнтів.


Источник: Carscoops
Фото: Volkswagen
Назад   ·   Вверх   ·   На главную
© InfoCar.ua 2005 - 2024