Нова серія краш-тестів організації ANCAP вкотре довела, що система оцінювання безпеки автомобілів стає дедалі складнішою для розуміння пересічним покупцем. На перший погляд усе виглядає просто: KIA Carnival Hybrid, Skoda Superb та Mercedes-Benz E-Class отримали максимальні п'ять зірок. Але якщо уважно розібратися у деталях, ситуація виявляється неоднозначною.
KIA Carnival Hybrid, що з'явилася на ринку у 2024 році, формально підтвердила статус п'ятизіркового автомобіля. Проте важливо враховувати, що тестування проводилося за протоколом 2021 року, тоді як за оновленими критеріями результат був би нижчим. Зокрема, рівень захисту пішоходів і велосипедистів склав лише 68%, при тому що мінімально необхідним показником для п'яти зірок є 70%. Незважаючи на це, офіційно Carnival Hybrid зберігатиме п'ятизірковий статус щонайменше до 2027 року. Додатково для гібридної модифікації були проведені фронтальний і боковий тести, аби перевірити «гірший сценарій» з урахуванням зміненої маси та наявності електричної батареї. Результати показали, що рівень безпеки залишився на рівні дизельних та бензинових версій.
Ситуація зі Skoda Superb також виглядає менш однозначною, ніж може здатися. Модель отримала п'ять зірок не завдяки власним краш-тестам, а завдяки результатам «двійника» - Volkswagen Passat, виробництво якого вже завершено в Австралії. Водночас Superb продемонстрував навіть дещо кращі результати у сфері систем активної безпеки (+5%). За підсумками ANCAP, Superb набрав 93% у категорії захисту дорослих пасажирів, показавши повні бали в лобовому, боковому та тесті на зіткнення з полюсом. Високо оцінили й роботу системи автоматичного екстреного гальмування, здатної ефективно запобігати аваріям за участю автомобілів, пішоходів, велосипедистів і навіть мотоциклістів.
Найпрозоріша ситуація з Mercedes-Benz E-Class (версії E200 та E300 без AMG), який у січні 2024 року вийшов на ринок Австралії та Нової Зеландії. Автомобіль отримав високі показники у ключових тестах: 92% за захист дорослих і 90% за захист дітей. У боковому ударі («Т-bone») та тесті на зіткнення з полюсом E-Class отримав найвищі бали, а в лобовому випробуванні на повну ширину також продемонстрував відмінні результати. Система екстреного гальмування показала хорошу ефективність, хоча вразливим місцем став захист тазової області пішоходів - цей параметр оцінили дуже низько (лише 0,74 бала з 4,5 можливих).
Таким чином, п'ятизірковий рейтинг ANCAP залишається важливим орієнтиром для покупців, але сам по собі він не завжди дає повну картину. Різниця у методиках тестування, використання результатів «споріднених» моделей або особливості окремих сценаріїв можуть суттєво впливати на реальний рівень безпеки. Тож експерти радять орієнтуватися не лише на кількість зірок, а й на конкретні показники та умови, за яких вони були отримані.