Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій мототранспорту, й визначили найпопулярніші марки у трьох сегментах: імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та серед нових мотоциклів.
Сегмент мотоциклів - найбільш залежний від сезонності, серед транспортних засобів, призначених для перевезень пасажирів чи вантажів. На діаграмі видно, як активізується ринок влітку, під час високого мотосезону, та наскільки знижуються обсяги продажів у міжсезоння.
Загальний обсяг офіційно оформлених покупок мотоциклів усіх типів у липні склав 10,2 тис., і це найбільше значення, яке зафіксовано на діаграмі, котра нижче. Ці обсяги більші, ніж були у попередньому місяці (червні) на 6,6%, та більші, ніж було торік у липні-2024, на помітні 18,4%.
Серед загальної кількості 59,8% мотоциклів були новими (імпортованими з-за кордону), кількісно це 6088 шт.
На внутрішньому ринку було укладено 3314 угод купівлі-продажу мототехніки, що склало 32,5% від загальної кількості.
Ще 7,7% мотоциклів були імпортовані вживаними з-за кордону (782 шт.).
За окремими підсегментами динаміка торгів мотоциклами, де дуже чітко виражена сезонність, й першочергове значення має порівняння саме рік до року, виглядає наступним чином (М-М - у порівнянні до попереднього місяця, Y-Y - у порівнянні до такого ж періоду минулого року):
На внутрішньому ринку мотоциклів - без несподіванок: «японці» й далі кермують. Honda і Yamaha традиційно лідирують, демонструючи стабільний попит, особливо серед тих, хто цінує надійність та перевірену класику. За ними - щільна група доступних брендів: Geon, Lifan, Kovi, Musstang, Spark - вибір тих, хто шукає двоколісний транспорт без переплат, між яким у цьому списку «втиснувся» старожил ринку Suzuki.
У сегменті «пригнаних» - справжній байкерський інтернаціонал. Найбільше ввозять класичних «японців» - Honda, Yamaha, Suzuki та Kawasaki залишаються незмінною четвіркою лідерів, що обирають як новачки, так і досвідчені райдери. Але зростає і частка мотоциклів «з характером»: Harley-Davidson упевнено тримається в середині списку, а Ducati, Indian, KTM і Triumph - нагадують, що для когось мотоцикл це не транспорт, а стиль життя. І попри вік, ці машини приїжджають з амбіціями на нове життя на українських дорогах.
У сегменті нових мотоциклів в Україні лідирують бренди, добре знайомі покупцям із бюджетного та утилітарного сегментів - Spark, Musstang, Lifan, Geon, Kovi, Forte. Їх обирають за простоту, ремонтопридатність і доступну ціну. На додачу - стабільний попит на Bajaj та Shineray.
На відміну від рейтингів попередніх місяців, цього разу серед десятки марок мотоциклів, які були придбані новими, не знайшлося місця для хоча б одного виробника, що не з Китаю чи Індії.
Це скоріш за все вказує на те, що переважно мотоцикли в Україні купують як основні транспортні засоби (коли можливості стримують купівлю автомобіля), а не як додаткові, для відпочинку чи розваг.