Вантажівки понад 3,5 т: підсумки липня 2025 року

21:08 15.08.2025
Вантажівки понад 3,5 т: підсумки липня 2025 року

Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні й визначили найпопулярніші моделі у трьох сегментах вантажівок масою понад 3,5 тонни (окрім сідлових тягачів): імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових машин, в тому числі - переобладнаних в Україні.

Динаміка ринку вантажівок

Обсяг ринку вантажних авто з повною масою понад 3500 кг за підсумками липня 2025 року склав 1459 шт. У порівнянні з червнем цього ж року це на 0,5% більше, та на 38,7% менше відносно липня 2024 року. Помісячну динаміку можна побачити на діаграмі.

Структура цього сегмента наступна: 70,4% (1027 шт.) - внутрішні перепродажі, 16,7% (243 шт.) - імпорт вживаних вантажівок; 3,8% (56 шт.) - імпорт нових, 9,1% (133 шт.) - продажі вироблених (або переобладнаних в заводських умовах) в Україні. Загальна частка нових машин цієї групи склала 13%.

Динаміка за окремими підсегментами, частки яких щойно були наведені, наступна:

ТОП-10 вантажівок на внутрішньому ринку

Найпопулярнішим типом у цьому підсегменті стали самоскиди, також стабільний попит був на фургони та бортові версії.

Ситуація з моделями стабільно контрастна: з одного боку - сучасні машини європейських брендів, з іншого - техніка ще з радянських часів, яка, попри вік, досі перебуває в обігу. Лідирує цього разу ГАЗ-3307 - типовий приклад «спадку союзу», що все ще намагається триматись у строю. Поруч із ним - Mercedes-Benz Sprinter, який хоч і легший, але активно використовується у вантажоперевезеннях завдяки своїй універсальності. Далі у списку - все той же асортимент з ЗіЛів та КамАЗів і авто відомих європейських виробників.

Варто зазначити, що цей сегмент найстаріший на українському авторинку - середній вік вантажівок групи 3500+кг склав 25,5 року.

ТОП-10 імпортних вантажівок з пробігом

Найчастіше український автопарк минулого місяця поповнювали фургони з гідробортом, звичайні фургони, та фургони-рефрижератори.

У сегменті імпорту важких і середньотоннажних вантажівок цього разу чітко видно трійку лідерів: MAN TGL, Mercedes-Benz Atego та Mercedes-Benz Sprinter. Зі зрозумілих причин, тобто відсутності пропозиції за кордоном з машинами радянського виробництва, наш автопарк поповнюється вживаними вантажівками європейських марок.

Середній вік новоприбулих вантажних машин з повною масою понад 3,5 т склав 9,3 року.

ТОП-10 нових вантажівок

Щодо типів, у цьому підсегменті найбільший попит був на самоскиди, фургони, та автопідіймачі.

Серед нових вантажівок, зареєстрованих у липні, домінують незнайомі широкому загалу бренди, а переважно шасі з іноземним походженням, які після дообладнання в Україні отримують зовсім інші назви. У топі - Reform, кілька одиниць MAN TGS та Volkswagen Crafter. далі ж у списку переважають представники місцевого ринку спецтехніки й надбудов.

Ці авто можуть виглядати як інкасаторські, паливозаправники, машини для ЖКГ чи автогідропідіймачі, але в статистиці вони йдуть під окремими локальними іменами.


Источник: Інститут досліджень авторинку
Фото: Daimler Truck
Назад   ·   Вверх   ·   На главную
© InfoCar.ua 2005 - 2024