Сегмент легких комерційних автомобілів (LCV) поєднує компактність і практичність, що робить його оптимальним рішенням для міських умов і потреб бізнесу. У порівнянні з великотоннажним транспортом, такі авто вирізняються нижчими витратами на пальне та обслуговування. Завдяки невеликим розмірам вони зручні для пересування в щільному трафіку, але водночас здатні транспортувати значні об'єми вантажів - саме тому LCV часто обирають представники малого й середнього бізнесу. Вантажопасажирські модифікації додають гнучкості: протягом тижня автомобіль може використовуватись у комерційних цілях, а у вихідні - для поїздок з родиною.
Фахівці Інституту досліджень авторинку визначили динаміку торгів у цьому сегменті, а також найпопулярніші типи та моделі для кожної з груп. Почнемо з загальних обсягів торгів. Впродовж липня 2025 року сумарно було куплено 3,4 тис. машин групи LCV. У порівнянні з липнем 2024 року це на вагомі 43% менше. Відносно червня цього року - збільшення обсягів на 7,2%.
Ось яка динаміка за підсегментами ринку LCV:
Структура сегмента наступна: найбільша частка, 57,9% - у внутрішніх перепродажів; 29% зайняли імпортовані вживані легкі вантажівки, 11,3% - нові імпортні, 1,7% - вироблені або переобладнані в Україні. Сумарна частка нових машин - 13,1%. Опираючись на частку кожного з підсегментів, у такому ж порядку розглянемо їх детальніше.
У цій частині наймасовішими були вантажні фургони, які й складають основу сегмента. Рідше купували вантажопасажирські та бортові тентовані версії.
Всього тут відбулося майже 2 тисячі угод (1980) купівлі-продажу щодо транспортних засобів цього сегмента.
На внутрішньому ринку лідерство стабільно утримує Mercedes-Benz Sprinter - універсальна «робоча конячка», яку поважають у всіх колах перевізників. Йому в спину дихає Renault Master, що останні роки став улюбленцем малого бізнесу завдяки доброму балансу ціни й обсягу. ГАЗ 3302 (Газель) досі знаходить свого покупця попри моральне та фізичне старіння, однак ціна тут вирішує все.
Популярні й компактніші моделі, на кшталт Renault Kangoo чи Fiat Doblo - зручні в місті, економні й часто використовуються в сервісних чи кур'єрських службах. А Transporter, Trafic і Crafter залишаються улюбленцями серед тих, хто шукає щось більше, але ще не вантажівку.
У липні-2025 наш автопарк поповнився на 993 авто сімейства LCV. Подібно до попереднього підсегмента, тут покупці найчастіше обирали «пригнані» вантажні фургони, дещо рідше фургони-рефрижератори та бортові тентовані версії.
На ринку імпортованих LCV із пробігом зберігається знайомий розклад: Renault Master і Mercedes-Benz Sprinter йдуть майже нога в ногу, залишаючись головними «тягловими конями» для бізнесу. За ними - Trafic, Crafter, Kangoo та інші, менш місткі, але зручні для міських і регіональних перевезень автомобілі.
У липні 2025 року 447 нових легких вантажівок вперше виїхали на українські дороги. З цього числа 388 були імпортними, 59 - зареєстровані як вироблені (або переобладнані в заводських умовах) в Україні.
Серед типів перевага тут у фургонів, другі за часткою - пікапи, треті - фургони-рефрижератори.
Попри загальне домінування імпорту, сегмент нових легких комерційних авто також демонструє стабільний попит. Лідером став Renault Express, компактний і економний варіант для міських доставок. Toyota Hilux - пікап, який все частіше обирають як універсальний інструмент для бізнесу й сільського господарства, на другому місці. Opel Vivaro - третій.
Середній вік на вторинному ринку за підсумками червня для LCV склав 15,9 року для внутрішніх перепродажів, та 6 років для «свіжопригнаних» машин.