Гідрокомпенсатори та інші гідравлічні системи двигуна: ефективність, проблеми та рішення

15:34 10.08.2025
Гідрокомпенсатори та інші гідравлічні системи двигуна: ефективність, проблеми та рішення

Сучасні автомобільні двигуни - це складні інженерні системи, які поєднують у собі високу продуктивність, паливну економічність та екологічність. Однією з ключових технологій, що дозволили досягти таких характеристик, стали гідравлічні механізми, зокрема гідрокомпенсатори, гідравлічні натягувачі ланцюгів, а також системи зміни фаз газорозподілу на кшталт VVT, VTC, VTEC, MIVEC та інших.

Що таке гідрокомпенсатори та інші гідравлічні вузли?

Гідрокомпенсатори це елементи газорозподільного механізму (ГРМ), які автоматично підтримують необхідний тепловий зазор між кулачками розподільного вала та клапанами. Їхня поява дозволила повністю відмовитися від ручного регулювання клапанних зазорів, що спростило обслуговування двигуна та підвищило його надійність.

Крім гідрокомпенсаторів, у багатьох двигунах використовуються гідравлічні натягувачі ланцюгів, що забезпечують постійне натягування ланцюга ГРМ, а також гідравлічні системи керування фазами газорозподілу та ступенем відкриття клапанів. Завдяки цим технологіям вдалося:

Усе це зробило гідравлічні елементи невід'ємною частиною більшості сучасних ДВЗ.

Недоліки та проблеми

Однак, як і будь-яка технологія, гідравлічні механізми мають і свої вразливі місця. Головна з них - висока чутливість до якості моторної оливи та її стану.

Усі ці вузли працюють завдяки подачі моторної оливи під тиском через тонкі канали. Навіть незначне забруднення, відкладення лаків або нагару здатні порушити подачу оливи, що викликає цілу низку проблем:

Забиття каналів подачі оливи це найчастіша причина шумів гідрокомпенсаторів. Вони не можуть заповнитись оливою або утримувати тиск, внаслідок чого втрачають свою функціональність і починають «стукати».

Чому це відбувається?

Причини подібного засмічення здебільшого такі:

У результаті - канали засмічуються продуктами згоряння та окислення, а сама олива втрачає свої миючі властивості. Якщо не вжити заходів, ситуація може призвести до серйозного та дорогого ремонту.

Як попередити проблему?

Головна профілактика - регулярна заміна оливи відповідно до рекомендацій виробника, бажано з промивкою. Також важливо:

Але що робити, якщо проблема вже з'явилася? Якщо ви чуєте характерне клацання, стукіт або дзижчання на холодному двигуні - це сигнал, що гідрокомпенсатори вже працюють не так, як повинні.

Рішення від LIQUI MOLY: Hydro-Stossel-Additiv

Для вирішення проблеми шумів гідрокомпенсаторів німецький бренд LIQUI MOLY пропонує професійний засіб Hydro-Stossel-Additiv. Ця присадка створена спеціально для:


Як це працює?

Hydro-Stossel-Additiv містить активні мийні компоненти, які:

Присадка підходить для усіх типів двигунів, включаючи дизельні, бензинові, турбовані, а також двигуни з каталізаторами. Вона змішується з будь-якою моторною оливою та не потребує спеціального обладнання, просто залийте її у прогрітий двигун разом з новою або вже наявною оливою.

Одна баночка 300 мл розрахована на 6 літрів оливи. Це ідеальне дозування для легкових автомобілів.

Акція: знижка 15% на Hydro-Stossel-Additiv

Зараз саме найкращий час спробувати цей засіб, адже в офіційних точках продажу LIQUI MOLY в Україні діє акція «З LIQUI MOLY двигун працює краще» зі знижкою 15% на присадку Hydro-Stossel-Additiv. Пропозиція обмежена, тому варто поквапитись!

Шукайте акційний товар лише у перевірених продавців, що співпрацюють з офіційним імпортером LIQUI MOLY в Україні. Це - гарантія оригінальності, ефективності та безпеки використання.


Источник: LIQUI MOLY
Назад   ·   Вверх   ·   На главную
© InfoCar.ua 2005 - 2024