Електровантажівки MAN eTruck випробували вночі на перевалі Бреннер

19:59 03.08.2025
Електровантажівки MAN eTruck випробували вночі на перевалі Бреннер

Компанія MAN Truck & Bus спільно з німецькою транспортно-експедиторською компанією Dettendorfer Spedition реалізує масштабний пілотний проєкт із використання повністю електричних вантажівок на одному з найважливіших транзитних коридорів Європи - перевалі Бреннер, що з'єднує Німеччину та Італію через Австрію. Упродовж липня та серпня 2025 року етапи тестування відбуваються винятково в нічний час на маршруті між містами Раублінг і Больцано.

Проєкт має чітко визначені цілі: зниження навантаження на транспортну інфраструктуру перевалу Бреннер у години пік, зменшення викидів CO2, зниження шумового забруднення в нічний період та підвищення надійності ланцюгів постачання, особливо у періоди свят, коли вантажопотоки значно зростають. Завдяки екологічно чистому типу приводу, електровантажівки MAN eTruck звільнено від дії заборони на нічний рух на автомагістралі A12 (Іннталь) у Тіролі, що раніше обмежувало використання дизельних вантажівок у темну пору доби. Відтепер маршрут Мюнхен - Верона або Розенгайм - Больцано можна долати вночі без перешкод.

Насправді нічні перевезення через перевал Бреннер електровантажівками стали теоретично можливими ще з 2021 року, однак їх реалізація була неможливою через відсутність серійних транспортних засобів із відповідним запасом ходу та нестачу зарядної інфраструктури. Із червня 2025 року ситуація кардинально змінилася: на заводі MAN у Мюнхені стартувало серійне виробництво нових eTruck, які демонструють запас ходу до 800 км з урахуванням проміжної зарядки - незалежно від сезону. Це відкриває нові логістичні можливості для міжнародних перевізників, зокрема у фармацевтичному та рефрижераторному сегментах, де терміновість і точність поставок критично важливі.

Крім значного екологічного ефекту - одна електровантажівка може щороку зменшити викиди вуглекислого газу на приблизно 95 тонн при середньому річному пробігу у 110 000 км - проєкт має й вражаючі економічні показники. За умови щоденного використання лише 300 електровантажівок на маршруті через Бреннер, щорічна економія викидів CO2 може сягати 28 000 тонн, що еквівалентно обсягу шкідливих викидів невеликого міста.

Економічна ефективність нового типу перевезень підтверджується також у фінансових показниках. У Німеччині електровантажівки повністю звільнені від плати за користування автомагістралями, що дає економію понад 60 000 євро на рік на один автомобіль. Цей фінансовий стимул мав діяти до кінця 2025 року, однак за словами єврокомісара з транспорту Апостолоса Ціцикостаса, Європейська комісія вже рекомендувала подовжити термін дії цієї пільги до середини 2031 року. Такий підхід покликаний підвищити інвестиційну привабливість електротранспорту для логістичних компаній та пришвидшити загальноєвропейський перехід до кліматично нейтральних перевезень.

У країнах транзитного маршруту діють різні підходи до оподаткування вантажного транспорту. Наприклад, в Австрії на автомагістралі A13 електровантажівки сплачують на 75% менше дорожнього збору порівняно з дизельними аналогами, особливо у нічний час. У той самий час в Італії така різниця залишається мінімальною, хоча й позитивною для операторів електричних автопарків.

Протягом трьох років експлуатації - типового життєвого циклу вантажівки в логістичній компанії - загальна економія на дорожніх зборах, витратах на електроенергію, технічне обслуговування, а також звільнення від транспортного податку дозволяє досягти зниження загальної вартості володіння (TCO) більш ніж на 15% порівняно з дизельними вантажівками на тому самому маршруті.

Важливим чинником успіху залишається розширення зарядної інфраструктури. Уже сьогодні вартість нічного заряду eTruck у пункті Раублінг становить приблизно 0,41 євро/кВт-год, тоді як у Больцано вона нижча - близько 0,38 євро/кВт-год. Особливу роль відіграє можливість рекуперації енергії: на гірських ділянках маршруту, де дизельна вантажівка просто втрачає енергію на гальмування, електровантажівка MAN eTruck здатна повертати до 40% цієї енергії назад у батарею. Це не лише підвищує ефективність, а й робить нічні альпійські перевезення значно стабільнішими, екологічнішими й рентабельнішими.


Источник: MAN
Назад   ·   Вверх   ·   На главную
© InfoCar.ua 2005 - 2024