Федеральний суд присяжних у Флориді частково визнав компанію Tesla відповідальною за смертельну дорожньо-транспортну пригоду, що сталася у 2019 році під час використання системи допомоги водієві Autopilot. Як повідомляє CBS News, суд постановив, що компанія має виплатити понад 200 мільйонів доларів у вигляді штрафних санкцій, а також близько 43 мільйонів доларів компенсації родині загиблої.
Це один із рідкісних випадків, коли судовий процес завершився не на користь Tesla. Більшість позовів, пов'язаних із функціонуванням Autopilot, раніше закінчувалися на користь автовиробника. Однак у цьому конкретному випадку присяжні дійшли висновку, що дії водія, який відволікся під час руху, могли бути спричинені надмірною довірою до можливостей системи Autopilot. Відповідно до матеріалів справи, водій Tesla на момент аварії нахилився, щоб підняти мобільний телефон, вважаючи, що система автопілота зможе самостійно запобігти зіткненню. Унаслідок аварії загинула 22-річна дівчина.
Національна адміністрація безпеки дорожнього руху США (NHTSA) вже неодноразово пов'язувала технологію Autopilot зі значною кількістю аварій та летальних випадків. Згідно з оприлюдненими даними, система фігурувала в сотнях ДТП і десятках смертей, однак Tesla продовжує тестування свого безпілотного сервісу Robotaxi в Остіні, штат Техас, та районі затоки Сан-Франциско. Незважаючи на вирок, компанія не погоджується з рішенням суду й уже оголосила про намір його оскаржити. У своєму офіційному коментарі Tesla заявила, що вердикт є помилковим і створює прецедент, який може загальмувати розвиток технологій, здатних зберігати людські життя.
У компанії також наголосили, що Autopilot не є повноцінною автономною системою керування і вимагає постійної уваги та контролю з боку водія. Ця позиція неодноразово відображалась у політиці користування та попередженнях на екрані бортової системи. Водночас критики Tesla вважають, що сама назва функції, а також деякі маркетингові твердження, вводять користувачів в оману щодо реальних можливостей системи. Це питання, як свідчить вирок, може мати реальні трагічні наслідки, і нинішнє рішення суду може мати серйозний вплив на подальший розвиток регуляторної політики щодо систем автономного керування в США.