Знаковий крок у трансформації одного з найстаріших виробничих об'єктів BMW Group - заводу в австрійському Штайрі - стався в липні 2025 року. Саме тут, на підприємстві з більш як 40-річним досвідом у виробництві двигунів внутрішнього згоряння, стартувало серійне виробництво електроприводів нового покоління, які використовуватимуться в майбутніх моделях BMW Neue Klasse. Цей стратегічний перехід знаменує початок нової ери для BMW і є важливою віхою в розвитку всієї інженерної платформи концерну.
Як наголосив член правління BMW AG, відповідальний за виробництво, Мілан Неделькович, запуск серійного випуску електродвигунів у Штайрі - це не лише виробниче рішення, а фундамент майбутнього компанії, що об'єднує інновації, сталий розвиток та технологічну відкритість.
Йдеться про електродвигун шостого покоління BMW eDrive (Gen6) - це перший повністю електричний привод, який коли-небудь вироблявся на цьому заводі. Надалі ці силові агрегати постачатимуться на інші виробничі майданчики BMW Group і стануть основою для нового покоління електромобілів лінійки Neue Klasse, що має дебютувати вже у 2025 році. У цих моделях буде реалізовано кардинально новий підхід до дизайну, ефективності, цифрових рішень та динаміки, де ключову роль відіграватиме саме силова установка Gen6.
Клаус фон Мольтке, старший віцепрезидент із виробництва двигунів BMW AG і водночас директор заводу в Штайрі, заявив, що компанія три роки тому взяла чіткий курс на електрифікацію і сьогодні може з гордістю говорити про результат. Він підкреслив, що створення нового електричного двигуна для BMW у Штайрі є підтвердженням послідовної реалізації довгострокової стратегії компанії, де поєднуються гнучкість, інженерна спадковість та технологічне оновлення.
У період між 2022 і 2030 роками BMW Group інвестує понад один мільярд євро у розвиток електричних технологій на цьому підприємстві. Такі інвестиції забезпечать не лише модернізацію виробничих потужностей, а й розширення власної експертизи в галузі електроприводів, зміцнюючи Штайр як ключову точку в глобальній виробничій мережі BMW, зокрема в сегменті трансмісій. Окрему увагу приділено навчанню та перекваліфікації персоналу, що дозволить підприємству залишатися гнучким у часи технологічних змін.
Варто наголосити, що при всьому акценті на електрифікацію, завод у Штайрі не припиняє випуск двигунів внутрішнього згоряння - тут і надалі вироблятимуться дизельні та бензинові агрегати для брендів BMW та MINI. Такий підхід відображає філософію «технологічної відкритості», яку BMW Group вважає своїм стратегічним активом. Як зауважив фон Мольтке, саме така гнучкість забезпечить не лише збереження робочих місць у довгостроковій перспективі, а й здатність компанії адаптуватися до різних ринкових умов і регіональних вимог.
На етапі запуску близько 1000 співробітників вже залучені до нового напряму складання електродвигунів. Залежно від попиту на електромобілі у світі, до 2030 року половина всіх працівників заводу в Штайрі може бути залучена саме до електромобільного напряму. Це свідчить не лише про глибину перетворень, а й про стійкість та далекоглядність стратегії BMW Group, яка не просто готується до електричного майбутнього, а активно його формує.