Нове дослідження доводить, що електромобілі можуть істотно зменшити шкідливі викиди гальмівного пилу завдяки використанню рекуперативного гальмування та функції керування однією педаллю. За оцінками експертів, такі технології дозволяють знизити кількість викидів до 83% порівняно з традиційними автомобілями з бензиновим або дизельним двигуном. Це надзвичайно важливо, адже гальмівний пил містить високу концентрацію міді, що робить його навіть шкідливішим для здоров'я людини, ніж сажа від спалювання дизельного пального.
На відміну від двигунів внутрішнього згоряння, електромобілі здатні ефективно уповільнюватися завдяки електродвигунам, які переходять у режим генерації під час гальмування, перетворюючи кінетичну енергію назад у електроенергію, що заряджає батарею. Такий підхід не лише дозволяє зберігати енергію, але й зменшує потребу у використанні традиційної фрикційної гальмівної системи. Як наслідок, водії електромобілів рідше натискають на гальма, а гальмівні колодки зношуються значно повільніше.
Попри те, що електромобілі обладнані такими ж дисковими гальмами, як і бензинові автомобілі, їхня реальна експлуатація доводить, що фрикційна система використовується мінімально. Це призводить до зменшення обсягу утворення гальмівного пилу, який, згідно з науковими дослідженнями, становить серйозну загрозу для здоров'я людей.
Згідно з публікацією в науковому журналі Particle and Fibre Toxicology, мікроскопічні частки, які утворюються під час зносу гальмівних колодок, можуть проникати в повітря і потрапляти безпосередньо в легені людини. Найбільшу небезпеку становлять матеріали, збагачені міддю та іншими металами. Вони можуть спричиняти хронічне запалення, розвиток легеневого фіброзу, а також мають потенціал провокувати онкологічні захворювання. Хоча сучасні гальмівні колодки вже не містять азбесту, який раніше був відомий як особливо небезпечний канцероген, їхній склад і далі залишається токсичним для організму людини при тривалому впливі.
Дослідження, що фінансувалося Європейським Союзом і було опубліковане в рамках ініціативи EIT Urban Mobility, чітко вказує на переваги електричного транспорту в аспекті зменшення шкідливих викидів. Відповідно до результатів цього дослідження, повністю електричні транспортні засоби продукують на 83% менше гальмівного пилу, ніж автомобілі з двигуном внутрішнього згоряння, а плагін-гібриди - приблизно на 66% менше. Ці цифри підтверджують, що перехід на електромобілі може мати суттєвий позитивний вплив не лише на глобальну екологію, а й безпосередньо на здоров'я людей у містах, де щільність дорожнього руху особливо висока.