Японська автомобільна компанія Nissan ухвалила рішення про закриття двох із трьох своїх заводів у Мексиці в рамках масштабної програми реструктуризації бізнесу під назвою Re:Nissan. Цей крок є частиною ширшого плану, покликаного вивести компанію з фінансової кризи, яка виникла через невідповідність між реальними обсягами виробництва та надто амбітними цілями попередніх років.
Першим припинить свою роботу завод Compas (Cooperation Manufacturing Plant Aguascalientes), розташований в Агуаскальєнтесі. Це підприємство, відкриття якого відбулося у 2017 році, належить спільно Nissan та Mercedes-Benz. Завод спеціалізується на виробництві кросоверів Infiniti QX50 і QX55, а також Mercedes-Benz GLB, що базується на тій самій платформі. Потужність підприємства становить до 230 тисяч автомобілів на рік. Однак вже на початку 2026 року завод буде повністю зупинений, разом із завершенням співпраці з Mercedes-Benz у межах цього проєкту.
Друге підприємство, що потрапило під закриття, - це завод Civac, розташований у місті Куернавака, штат Морелос. Саме з цього заводу розпочалася міжнародна історія виробництва Nissan: Civac був відкритий ще у 1966 році й став першим заводом компанії за межами Японії. Сьогодні на ньому збирають пікапи NP300 (відомі також під назвами Frontier або Navara) для ринків Латинської Америки, а також доступну модель Nissan Versa. Хоча завод здатний випускати понад 300 тисяч автомобілів на рік, у 2025 році планується зібрати лише близько 57 тисяч одиниць. Повне припинення роботи очікується у березні 2027 року.
Таким чином, обидва мексиканські заводи, що мають критично важливе значення для виробничої мережі Nissan у Північній і Південній Америці, поступово завершать свою діяльність у найближчі два роки.
Ці зміни є частиною загального плану, згідно з яким компанія Nissan планує закрити сім зі своїх сімнадцяти заводів по всьому світу. Окрім двох підприємств у Мексиці, вже офіційно підтверджено закриття заводу в японському місті Оппама, а також підприємств в аргентинській Кордові та в неназваному місті Індії. Таким чином, на сьогодні компанія визначила п'ять із семи заводів, які буде закрито в межах цієї програми.
Нинішній керівник глобального планування Nissan Іван Еспіноса прямо визнає, що причина кризи полягає у надмірній експансії компанії: у минулі роки Nissan вклав великі кошти в розширення виробничих потужностей і збільшення чисельності персоналу, однак реальні обсяги випуску автомобілів залишаються на рівні лише 50% від запланованих. Зараз компанія суттєво скорочує витрати, переглядає стратегію розвитку модельного ряду, ринкові пріоритети та партнерські відносини. В межах цього перегляду й було ухвалене рішення згорнути менш ефективні виробничі майданчики.