Шведський поштовий оператор PostNord почав експлуатацію електровантажівки Mercedes-Benz eActros 600 із колісною формулою 6x2. Це перший серійний електричний вантажний автомобіль такого типу з кузовом-фургоном, який працюватиме на дорогах Швеції. Машина закріплена за терміналом PostNord у місті Вердесті та вже почала виконувати регулярні перевезення.
Mercedes-Benz eActros 600 - це стратегічна новинка у сегменті важких електровантажівок для далеких перевезень. Його прем'єра відбулася у 2023 році, а вже у 2025-му модель була визнана переможцем престижного конкурсу «Міжнародна вантажівка року» (International Truck of the Year 2025). Це визнання не випадкове, адже eActros 600 поєднує інноваційні технології з реальними можливостями для щоденної роботи у сфері логістики.
Основна технічна перевага eActros 600 - це акумуляторні батареї ємністю 621 кВт-год, які забезпечують запас ходу до 500 кілометрів на одному заряді. Завдяки підтримці швидкої зарядки автомобіль може здійснювати до 1000 кілометрів щоденного пробігу, що робить його реальним конкурентом дизельним аналогам у сфері міжміських перевезень. Саме ця властивість дозволяє логістичним операторам поступово відмовлятися від вантажівок з двигунами внутрішнього згоряння без шкоди для ефективності роботи.
Для PostNord це не перший крок у напрямку електрифікації вантажного парку. Ще на початку року компанія придбала п'ять електровантажівок Mercedes-Benz eActros 300 з колісною формулою 4х2. Ці машини мають повну масу 19 тонн і вантажопідйомність до 8 тонн. Вони оснащені батареями ємністю 336 кіловат-годин, що живлять два електромотори сукупною потужністю 400 кіловат. Запас ходу eActros 300 становить до 330 кілометрів. Постачання цих автомобілів стало важливим етапом у реалізації стратегії PostNord, яка передбачає повну відмову від транспорту на викопному паливі до 2030 року.
Цікаво, що електровантажівки Mercedes-Benz eActros 600 вже працюють не лише у Швеції. Наприклад, у березні цього року аналогічна модель почала експлуатуватися компанією NordPost у Фінляндії. У цьому випадку йдеться про версію eActros 600 у виконанні сідельного тягача з колісною формулою 4х2. Ця вантажівка працює у складі автопоїзда та двічі на день здійснює рейси між містами Вантаа та Турку, подолуючи відстань до 700 кілометрів за добу. Це ще раз доводить, що електричні вантажні автомобілі вже сьогодні здатні виконувати міжміські перевезення навіть у складних кліматичних умовах Північної Європи.
Участь PostNord у програмі впровадження електричних вантажівок Mercedes-Benz є частиною більшого плану екологічної трансформації всієї поштової галузі Скандинавії. Компанія активно інвестує в електротранспорт, щоб досягти цілі - повна відмова від дизельних і бензинових автомобілів у власному автопарку до 2030 року. Це дозволить не лише знизити викиди CO2, а й скоротити рівень шумового забруднення у містах та покращити якість життя для мешканців.