Компанія Smart, яка з 2019 року повністю перейшла на виробництво електромобілів, готує суттєве доповнення до свого модельного ряду. Після кількох років орієнтації виключно на електротягу, бренд вирішив розширити пропозицію за рахунок гібридної модифікації свого нового кросовера Smart #5. Це стратегічний крок, спрямований на покращення позицій компанії на китайському ринку, де попит на електромобілі виявився нижчим за очікування. У 2024 році Smart реалізував у Китаї трохи менше 50 тисяч електрокарів трьох моделей, і ці показники, очевидно, не влаштовують компанію.
Сам по собі кросовер Smart #5 є відносно новою моделлю. У серійному виробництві цей автомобіль дебютував менше року тому, причому одразу у чотирьох версіях з різними конфігураціями електроприводу - як із заднім, так і з повним приводом. Габарити новинки складають близько 4,7 метра в довжину, що робить її найбільшим представником марки за всю історію існування бренду.
Новий Smart #5 EHD - це послідовно-паралельний гібрид, сертифікований для китайського ринку. Відповідно до оприлюднених даних, автомобіль оснащується бензиновим турбомотором об'ємом 1,5 літра потужністю 163 к.с., який виробляє компанія Aurobay. Це мотор, що входить до спільного підприємства Geely та Volvo, яке спеціалізується на виробництві двигунів нового покоління. Силовий агрегат у гібридного Smart #5 працює разом із триступеневою трансмісією 3DHT, яка забезпечує гнучке підключення бензинового мотора до передніх коліс, дозволяючи автомобілю рухатися в різних режимах - як у повністю електричному, так і у гібридному.
Особливу увагу привертає заявлений запас ходу. За офіційними даними, Smart #5 EHD зможе долати понад 1600 кілометрів на одному баку пального та повністю зарядженій батареї, що є видатним показником для автомобіля такого класу. Це робить його одним з найбільш автономних кросоверів з гібридною установкою на ринку. Для порівняння, чисто електричні версії Smart #5 мають значно менший запас ходу - навіть у найпродуктивніших конфігураціях він не перевищує 700 км за китайським циклом CLTC.
Зовні гібридний Smart #5 EHD має кілька відмінностей від електричних версій. Зокрема, змінилася центральна частина переднього бампера, а на даху з'явився лідар, що свідчить про наявність у моделі просунутих систем допомоги водієві, таких як адаптивний круїз-контроль та автоматичне гальмування. Це дає змогу Smart #5 EHD впевнено конкурувати з іншими сучасними кросоверами, орієнтованими на комфортне та безпечне водіння у місті й на трасі.
Детальні технічні характеристики, в тому числі параметри акумуляторної батареї та точні показники витрати пального, наразі не розкриваються. Однак, за оцінками експертів, мова йде про акумулятор середньої ємності, що забезпечує достатній запас ходу у режимі електротяги для щоденних поїздок без використання бензинового двигуна.
Що стосується термінів офіційного дебюту гібридного Smart #5 EHD, то вони поки що не оголошені. Однак враховуючи ситуацію на ринку та бажання Geely, яка контролює бренд Smart спільно з Mercedes-Benz, швидко розширити модельний ряд, презентацію можуть провести вже найближчим часом.