Volvo Cars оголосила про початок виробництва свого нового електричного седана Volvo ES90 наприкінці літа 2025 року. Точну дату запуску компанія не вказує, проте вже підтверджено, що перші екземпляри вийдуть з конвеєра до осені. Новинка виготовляється з використанням кліматично нейтральної енергії, що дозволяє значно знизити вуглецевий слід автомобіля впродовж усього життєвого циклу - від видобутку сировини до утилізації.
Згідно з незалежно верифікованим звітом Life Cycle Assessment (LCA), сумарний вуглецевий слід Volvo ES90 при заряджанні від стандартної європейської енергомережі становить 31 тонну в еквіваленті CO2. Якщо використовувати виключно енергію з вітрових електростанцій, цей показник знижується до 26 тонн. Це робить новий Volvo ES90 найбільш екологічно чистим седаном в історії бренду. Для порівняння, його вуглецевий слід на 50% менший за аналогічний показник гібридного Volvo S90 та на 30% нижчий за плагін-гібрид S90 Recharge. Крім того, показники ES90 кращі навіть за компактніші електрокросовери Volvo EX40 та EC40, що також є досягненням.
Volvo зазначає, що це частина стратегії досягнення нульових викидів по всьому життєвому циклу продукції до 2040 року.
«Volvo ES90 втілює наш комплексний підхід до сталого розвитку, який включає циркулярну економіку, кліматично нейтральне виробництво та відповідальне управління ресурсами», - підкреслила Ванесса Бутані, керівниця глобальної стратегії сталого розвитку Volvo Cars.
Одним із важливих кроків у цьому напрямку стало впровадження 800-вольтової електричної архітектури, що дозволяє знизити масу електронних компонентів та підвищити ефективність заряджання. Це прискорює поповнення запасу енергії та зменшує втрати енергії при зарядці, що позитивно впливає як на експлуатаційні характеристики, так і на екологічні показники.
Коефіцієнт аеродинамічного опору Volvo ES90 становить 0,25 - це найкращий показник в історії бренду. Завдяки оптимізації форми кузова вдалося не лише знизити споживання енергії, а й покращити загальну ефективність автомобіля на трасі.
У конструкції ES90 активно використані вторинні матеріали. Наприклад, 29% алюмінію в автомобілі отримано з переробки, 18% сталі також походить з вторинної сировини, а 16% полимерних компонентів і біоматеріалів включають перероблений пластик і дерево з сертифікатами FSC. Серед опцій передбачені сидіння Nordico, виготовлені з переробленого ПЕТ-пластику та біоматеріалів, що є ще одним кроком до зниження впливу на довкілля.
Однією з інновацій є запровадження першого у світі блокчейн-паспорта для акумуляторів. Це дозволяє клієнтам та регуляторам відстежувати походження всіх матеріалів, які використовуються у батареях ES90, зокрема кобальту та літію, що важливо для екологічної та соціальної відповідальності.
Volvo Cars підкреслює, що з 2019 року є єдиним автовиробником, який публікує повні LCA-звіти для всіх своїх електромобілів. Раніше такі звіти вже були оприлюднені для моделей EX40, EC40, EX30 та EX90.