Вантажівки понад 3,5 т: підсумки червня 2025 року для українського ринку

21:10 10.07.2025
Вантажівки понад 3,5 т: підсумки червня 2025 року для українського ринку

Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні й визначили найпопулярніші моделі у трьох сегментах вантажівок масою понад 3,5 тонни (окрім сідлових тягачів): імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових машин, в тому числі - переобладнаних в Україні.

Динаміка ринку вантажівок

Обсяг ринку вантажних авто з повною масою понад 3500 кг у за підсумками червня 2025 року склав 1,5 тис. шт. У порівнянні з травнем цього ж року це на 11,2% менше, також на 45,8% менше відносно червня 2024 року. Помісячну динаміку можна побачити на діаграмі.

Структура цього сегмента наступна: 72,6% (1055 шт.) - внутрішні перепродажі, 14,5% (211 шт.) - імпорт вживаних вантажівок; 3,4% (50 шт.) - імпорт нових, 9,5% (138 шт.) - продажі вироблених (або переобладнаних в заводських умовах) в Україні. Загальна частка нових машин цієї групи склала 12,9%.

Динаміка за окремими підсегментами, частки яких щойно були наведені, наступна:

ТОП-10 вантажівок на внутрішньому ринку

Найпопулярнішим типом у цьому підсегменті стали самоскиди, також стабільний попит був на фургони та бортові версії.

Ситуація з моделями стабільно контрастна: з одного боку - сучасні машини європейських брендів, з іншого - техніка ще з радянських часів, яка, попри вік, досі перебуває в обігу. Лідирує цього разу ГАЗ-3307 - типовий приклад «спадку союзу», що все ще намагається триматись у строю. Поруч із ним - Mercedes-Benz Sprinter, який хоч і легший, але активно використовується у вантажоперевезеннях завдяки своїй універсальності. DAF CF та КамАЗ 5511 - це вже більш «серйозні» вантажівки, які продовжують обслуговувати будівельні майданчики й регіональні перевезення. А ЗіЛи та ГАЗ-53 - техніка, яка радше символізує зусилля вижити в умовах браку ресурсів, аніж комерційну ефективність.

ТОП-10 імпортних вантажівок з пробігом

Найчастіше український автопарк минулого місяця поповнювали фургони з гідробортом, звичайні фургони, та фургони-рефрижератори.

У сегменті імпорту важких і середньотоннажних вантажівок лідерство впевнено утримує Mercedes-Benz Atego - універсальний варіант як для доставлення в межах міста, так і для регіональних маршрутів. За ним іде MAN TGL - ще один популярний представник у класі «ближній бій». Цікаво, що навіть Sprinter продовжує потрапляти до цього списку, хоч його частіше класифікують як LCV. У топі також помітна присутність важчих MAN TGS/TGM/TGX, DAF CF і Iveco Eurocargo - техніка, яку обирають для серйозної роботи, коли потрібна надійність і вантажність без зайвого гламуру.

До речі, цього разу в групу 3500+ кг потрапив пікап Tesla Cybertruck - що значить, звичайної категорії «В» у водійському посвідченні не вистачить аби легально водити цю «електричку».

ТОП-10 нових вантажівок

Серед нових вантажних авто повною масою понад 3,5 т найбільший попит спостерігався на фургони, фургони-рефрижератори та сміттєвози.

Серед нових вантажівок, зареєстрованих у червні, домінують не знайомі широкому загалу бренди, а переважно шасі з іноземним походженням, які після дообладнання в Україні отримують зовсім інші назви. У топі - Reform, Intercargotruck, Everlast, ВКК Спецмаш та інші представники ринку спецтехніки й надбудов.

Ці авто можуть виглядати як інкасаторські, паливозаправники, машини для ЖКГ чи автогідропідіймачі, але в статистиці вони йдуть під окремими локальними іменами. Втім, на другому плані ще видніються звичні Sprinter, Crafter, Sinotruk та Dongfeng, які також формують пул нового українського автопарку.


Источник: Інститут досліджень авторинку
Фото: Daimler Truck
Назад   ·   Вверх   ·   На главную
© InfoCar.ua 2005 - 2024