У вересні 2025 року в Парижі стартує експериментальна експлуатація повністю автономного електробуса Karsan e-Atak, створеного на базі технологій 4-го рівня автономності. Проєкт реалізується спільно з французьким оператором громадського транспорту RATP. Шестимісячне тестування проходитиме на маршруті №393 довжиною 4,5 км, що пролягає між районом Сюрен та центральною частиною французької столиці. Електробус курсуватиме у змішаному трафіку, на одній дорозі з іншими учасниками руху, що дозволить перевірити його готовність до реальних умов мегаполісу.
Модель Autonomus e-Atak розроблена турецьким виробником Karsan у співпраці з компанією Adastec - міжнародним розробником рішень для автономного транспорту. Йдеться про технологію повного четвертого рівня автономності (L4), яка дозволяє транспортному засобу повністю самостійно пересуватись у визначеному середовищі без постійного втручання людини. Водночас на борту під час перших рейсів передбачена присутність оператора безпеки.
Це не перший подібний проєкт для Karsan: автономні автобуси e-Atak вже експлуатуються в північних країнах Європи. Зокрема, модель уже працює в місті Ставангер (Норвегія) та в Тампере (Фінляндія), де демонструє стабільність роботи навіть у суворих кліматичних умовах. А вже з серпня 2025 року аналогічний автобус буде запущено у Швеції, на маршруті в Гетеборзі, що з'єднує Центральний вокзал із залізничною станцією Лісеберг.
Восьмиметровий електробус Karsan e-Atak здатний перевозити до 53 пасажирів. Його силова установка складається з електродвигуна потужністю 230 кВт, що живиться від літій-іонних акумуляторів BMW ємністю 220 кВт-год. Це забезпечує запас ходу до 300 кілометрів без підзарядки. Максимальна швидкість обмежена на рівні 40 км/год, що відповідає стандартам безпеки для автономного міського транспорту.
Запуск e-Atak у Парижі є частиною стратегії Karsan із масштабування автономних рішень у межах ініціативи «Autonomous e-Atak Goes Europe». Турецький виробник активно розширює свою присутність у Європі, позиціонуючи себе як лідера у сфері інтелектуальної мобільності, яка не лише відповідає сучасним стандартам екологічності, а й формує майбутнє міських перевезень.
У межах пілотного проєкту, автономний e-Atak має продемонструвати не лише технологічну зрілість систем автопілота, а й рівень інтеграції в існуючу міську транспортну інфраструктуру. Після завершення шестимісячного випробувального періоду буде ухвалено рішення щодо подальшої серійної експлуатації автобуса на регулярних маршрутах у Франції та за її межами.