В Україні встановлено рекорд з найменшої відстані доставлення техніки від виробника до покупця: від воріт TDC не більше п'яти кілометрів до воріт «Броваритепловодоенергія». Такого відвантаження завод ще не мав.
Саме таку відстань подолав найбажаніший для сьогодення в парку комунального підприємства сучасний екскаватор-навантажувач BL105. Він вже давно виготовляється мало не через паркан на місцевому заводі TDC, що в кількох кварталах.
Про обновку на своїй сторінці в ТГ-каналі повідомив міський голова Ігор Сапожко. Тепер автопарк комунгоспу має машину місцевого виробництва. Вона має гарний попит в підприємствах житлово-комунальної, будівельної сфери, особливо дорожньої.
Без такої спецтехніки не обходяться й у військах. Торік купити екскаватор-навантажувач BL105, як і модель BL75, було проблематично, оскільки усю вироблену техніку законтрактували для постачань у війська ГО «Справа громад» та Фонд Петра Порошенка. Машини відправлялися на будівництво фортифікацій.
Особливість купленого BL105 в тому, що це машина з однорозмірними колесами позаду та попереду. Завдяки цьому передні й задні колісні пари мають повний привід та керовані.
Така схема управління дозволяє зменшувати радіус повороту. При повороті, скажімо. вліво, передні колеса повертаються саме вліво, а задні - вправо.
Таким чином направлені в різні сторони колеса ніби заносять машину вперед, пришвидшуючи поворот та зменшуючи радіус маневру. Якщо усі колеса повернуті в один бік, то оператор веде машину в діагональному ході, що також зручно на невеличких об'єктах.
Екскаватор потужністю двигуна 95-105 к.с. спроможний копати ківшом (об'єм 0,3 куб. м) на глибину до 5,2 м в радіусі 6,65 м. Фронтальний ківш (об'єм 1,2 куб. м) спроможний вести розвантаження на відмітці 3,22 метра.
Яким коштом купувалася ця машина не повідомляється. Не виключено, що її могли брати в лізинг, нині така форма придбання спецтехніки дуже поширена й багатьом господарствам зручна.