Ринок електричних легковиків з пробігом - підсумки червня 2025 року

23:39 08.07.2025
Ринок електричних легковиків з пробігом - підсумки червня 2025 року

У цій статті розглянемо одразу два пов'язаних сегменти, які включають вживані електромобілі - імпорт (перші реєстрації, індикатор поповнення автопарку), та внутрішні перепродажі («вторинка», показник обігу таких авто всередині країни). Почнемо з перших реєстрацій свіжопригнаних авто.

Електромобілі - імпорт

Частка «свіжопригнаних» авто серед усіх електромобілів на ринку за підсумками червня 2025 року склала 53,3%, тобто понад половину, і, відповідно, більше, ніж два інші сегменти разом - продажі нових та внутрішні перепродажі електромобілів з пробігом. 

Загалом впродовж минулого місяця український автопарк поповнився на 4699 легковиків групи BEV (Battery Electric Vehicle) з пробігом.

Серед вживаних електромобілів, що прибули в Україну у червні, знову лідирує Tesla - цей бренд залишається символом електротяги для більшості покупців. Друге місце традиційно за Nissan, зокрема завдяки моделі Leaf, яку обирають за доступність. У трійку також входить KIA, що стрімко набирає популярності.

Стабільний попит зберігався також на Hyundai, Volkswagen і Audi, а також Chevrolet із бюджетними Bolt, які часто потрапляють до України з американських аукціонів. Попри широкий вибір, чимало вживаних електроавто надходить зі США, що й далі формує специфіку українського ринку.

Серед окремих моделей у червні беззаперечне лідерство за Tesla Model Y та Model 3 - разом вони складають понад тисячу реєстрацій. Nissan Leaf, хоч і втрачає позиції, все ще залишається популярною бюджетною альтернативою.

У середньому сегменті активно зростає попит на Kia Niro, Hyundai Kona та Ioniq - ці моделі відомі надійністю та невеликим пробігом. Bolt EV при своїх характеристиках міг би бути у цьому списку значно вище - проте стримують його дорогі ціни на запчастини, зокрема «аукціонного характеру» - фари, крила, капот тощо. А ось європейські електро-класики, як VW e-Golf та Renault ZOE, потрохи займають свою нішу.

Середній вік електричних легковиків, які прибували до нас минулого місяця, склав 5 років - найменше значення з усіх сегментів нашого ринку вживаних авто.

Електромобілі - внутрішній ринок

За підсумками червні 2025 року частка внутрішніх перепродажів в сегменті електромобілів склала 30,9%, а загальна кількість легкових автомобілів групи BEV, які стали предметами угод купівлі-продажу на внутрішньому ринку, становить 2721 шт.

На внутрішньому ринку електромобілів українці найактивніше перепродують Tesla - це вже не просто бренд, а своєрідна валюта в сегменті EV. Другу позицію традиційно тримає Nissan, передусім завдяки Leaf'ам, які часто змінюють власників.

Volkswagen, Hyundai та Renault теж мають стабільний попит, як і Audi з BMW - переважно вживані, але іміджеві авто. Популярність Chevrolet та Kia свідчить про прагнення українців поєднувати доступність і функціональність.

На вторинному ринку України електромобілі не просто зберігають вартість - вони активно переходять з рук у руки. Беззаперечний лідер серед моделей - Nissan Leaf, який і надалі лишається наймасовішим електромобілем у країні. Tesla Model 3 і Model Y стабільно займають наступні позиції, підтверджуючи лояльність покупців до бренду.

Цікава боротьба за симпатії покупців розгорнулася цього разу між Tesla Model S та Volkswagen e-Golf. Хоч ці машини - з абсолютно різних світів, їх часто порівнюють. Один - американський електролайнер із пробігом 300+ км, частіше «у віці», другий - компактний міський німець з акумулятором на 24 кВт-год. Але у Гольфа - менші габарити, нижча вартість, дешевше обслуговування. А от у «ески», якраз ранніх випусків, є слова «пневма», «тегра», які хоч і лякають, та все ж це Тесла за ціною «Гольфа», як встояти? Тож перед трьома сотнями українських покупців щомісяця постає доволі філософське питання: що важливіше - увійти в клуб «тесловодів», чи надати перевагу практичності і простоті, але з пробігом до наступної розетки +-100 км?

На завершення додамо, що сегмент електромобілів залишається наймолодшим на вторинному ринку - середній вік перепроданих минулого місяця автомобілів становив 6 років. Це суттєво менше загального показника ринку вживаних автомобілів, який зараз становить майже 16 років.


Источник: Інститут досліджень авторинку
Фото: WAH
Назад   ·   Вверх   ·   На главную
© InfoCar.ua 2005 - 2024