Електробуси Mercedes-Benz eCitaro продовжують впевнено завойовувати позиції на ринку громадського транспорту в Європі. З моменту старту серійного виробництва наприкінці 2018 року, ця модель поступово перетворилась на один із головних символів переходу міст до екологічно чистих транспортних засобів. Станом на середину 2025 року європейські транспортні оператори вже експлуатують понад 2500 одиниць eCitaro, що є значним досягненням не лише для бренду Mercedes-Benz, але й для всієї індустрії електробусів на континенті.
Значні обсяги поставок електробусів eCitaro припадають на такі німецькі міста як Штутгарт, Гамбург, Бонн, Дрезден, Бремен, Вісбаден, Нюрнберг та Мангейм. Але успіх моделі не обмежився лише німецьким ринком - eCitaro активно курсують вулицями міст Франції, Італії, Швеції, Австрії, Швейцарії, а також Польщі. Така географія постачання свідчить про довіру до продукту Daimler Truck та про адаптованість моделі до специфіки різних кліматичних і міських умов.
Початково електробус eCitaro пропонувався у стандартній 12,14-метровій версії з батареєю місткістю 243 кВт-год. Згодом лінійку значно розширили: сьогодні клієнтам доступна компактна 10,63-метрова версія eCitaro K, а також зчленована 18,13-метрова модифікація eCitaro G, яка може вміщувати до семи батарей загальною місткістю до 686 кВт-год. У звичайній версії передбачено встановлення від чотирьох до шести акумуляторних модулів нового покоління NMC3, що забезпечують ємність до 588 кВт-год. Такий рівень гнучкості дозволяє адаптувати конфігурацію електробуса до потреб конкретного маршруту, кількості пасажирів чи вимог до автономного пробігу.
Важливим етапом у розвитку eCitaro стало впровадження у 2023 році модифікації Fuel Cell. Ця версія використовує 60-кіловатну систему на водневих паливних елементах, що працює як розширювач пробігу. Для одиночної версії передбачено використання трьох батарей загальною ємністю 294 кВт-год, для зчленованої - чотирьох батарей на 392 кВт-год. А вже з 2025 року стало можливим тимчасове використання eCitaro Fuel Cell у режимі виключно на водні, що відкриває нові сценарії експлуатації в регіонах із розвиненою інфраструктурою для заправки воднем. Крім того, у 2026 році електробус отримає ще одне технологічне оновлення - акумулятори четвертого покоління NMC4, які забезпечать більшу дальність пробігу та підвищену потужність зарядки - до 300 кВт.
Однак не лише збільшення ємності батарей сприяє підвищенню ефективності eCitaro. Інженери Daimler Truck особливу увагу приділили зниженню споживання електроенергії завдяки впровадженню передової системи терморегулювання. За словами виробника, нова система дозволяє зменшити споживання енергії до 40% порівняно з традиційними дизельними автобусами. Ключовими елементами цієї системи є оптимізація температурного режиму батарей та використання теплового насоса для обігріву салону - рішення, яке дозволяє зберігати енергію навіть в умовах низьких температур.
Безпека пасажирів та зручність водія залишаються ще одним ключовим фокусом розробників eCitaro. Вже у базовій комплектації електробус обладнується рядом інтелектуальних систем допомоги. До них входять Sideguard Assist 2, що базується на радарній технології та запобігає небезпечним ситуаціям у сліпих зонах, особливо під час поворотів, а також система Frontguard Assist, яка попереджає про об'єкти перед автобусом. Камера заднього огляду покращує огляд, а Traffic Sign Assist контролює швидкісний режим, інформуючи водія про перевищення. Серед інших корисних функцій - система моніторингу тиску в шинах (TPM), Attention Assist, що відслідковує стан уваги водія, та інтерфейс для підключення алкотестера - особливо актуальний у рамках підвищених вимог до безпеки у сфері пасажирських перевезень.