Автовиробники відмовляються від нового протоколу Apple CarPlay Ultra

22:38 29.06.2025
Автовиробники відмовляються від нового протоколу Apple CarPlay Ultra

У травні цього року компанія Apple офіційно представила розширену версію своєї автомобільної мультимедійної платформи - CarPlay Ultra. Першим брендом, що погодився інтегрувати цю технологію у свої нові моделі, став Aston Martin. Відразу після презентації підтримку CarPlay Ultra публічно пообіцяли ще 14 автовиробників, а згодом до цього переліку додалися корейські марки Hyundai, KIA та Genesis. Та попри початковий ентузіазм, нова технологія від Apple несподівано зустріла опір серед провідних гравців автомобільної індустрії.

Як повідомляє видання The Financial Times, низка автовиробників наразі ухвалили рішення не впроваджувати CarPlay Ultra у своїх автомобілях. Зокрема, серед тих, хто вирішив дистанціюватися від нової системи Apple, опинилися Mercedes-Benz, Audi, Polestar та Volvo. Представник Audi офіційно підтвердив, що бренд не планує інтегрувати CarPlay Ultra, натомість зробить ставку на розвиток власної мультимедійної системи MMI, яка підтримує альтернативні протоколи підключення мобільних пристроїв. У свою чергу, неназваний представник Renault навіть застеріг Apple від спроб втручання у внутрішню архітектуру автомобільних систем, заявивши прямо: «Не намагайтеся інтегруватись в наші власні медіасистеми».

Водночас у компаніях Ford, Nissan та Infiniti відмовились коментувати ситуацію, а Jaguar і Land Rover повідомили, що наразі лише оцінюють ризики, пов'язані з впровадженням нового стандарту. Важливо відзначити, що навіть ті бренди, які відмовилися від CarPlay Ultra, не мають наміру повністю відмовлятися від попередньої версії Apple CarPlay - мова йде виключно про новий формат з розширеними функціями доступу.

І справа тут зовсім не у технічних складнощах інтеграції або вартості впровадження. CarPlay Ultra викликав стурбованість через свій новий рівень доступу до внутрішніх систем автомобіля. На відміну від класичної версії CarPlay, яка обмежується лише інтерфейсом мультимедіа, нова версія платформи передбачає глибоку інтеграцію з бортовими блоками керування, включно з тими, що відповідають за рух, безпеку та телеметрію автомобіля. Іншими словами, теоретично Apple отримує змогу працювати з технічно конфіденційною інформацією про транспортний засіб, що викликає занепокоєння у великих автовиробників.

Ще одним вагомим аргументом проти впровадження CarPlay Ultra є комерційна стратегія брендів. Великі автомобільні концерни вже давно розглядають інтерфейс мультимедійних систем як потужний інструмент монетизації. Через власні ОС вони планують заробляти на рекламі, цифрових підписках, онлайн-сервісах і персоналізованому контенті. Якщо ж керування мультимедійною системою повністю перейде до Apple, саме вона стане головним бенефіціаром цих цифрових потоків, залишаючи автовиробників осторонь від потенційного прибутку.

Тому не дивно, що перший і наразі єдиний публічний запуск CarPlay Ultra стався саме у співпраці з Aston Martin - компанією, яка не має необхідних ресурсів для розробки та масштабного впровадження власної мультимедійної операційної системи. Таким чином, Apple фактично знайшла свій перший «вікно можливостей» саме там, де технологічні амбіції бренда не мають фінансового підкріплення.

Подальша доля CarPlay Ultra багато в чому залежатиме від здатності Apple переконати ключових гравців ринку у безпечності та доцільності глибокої інтеграції. Але наразі виглядає так, що великі автомобільні концерни готові тримати Apple на безпечній дистанції - принаймні поки що.


Источник: Car and Driver
Фото: Aston Martin
Назад   ·   Вверх   ·   На главную
© InfoCar.ua 2005 - 2024