Компанія Mitsubishi Fuso, яка вже десятиліттями залишається ключовим гравцем на ринку автобусного транспорту Японії, готується до чергових змін у своїй стратегії. На фоні швидкої електрифікації міського транспорту та конкуренції з боку нових виробників, Fuso активно шукає нових партнерів для оновлення свого модельного ряду. Цього літа одним із таких партнерів може стати потужна тайванська корпорація Foxconn - глобальний гігант електроніки, який останнім часом інтенсивно розширює присутність в автомобільній галузі, зокрема в сегменті електробусів.
Потенційне стратегічне партнерство між Mitsubishi Fuso та Foxconn, яке обговорюється, має стати частиною ширшого курсу на трансформацію. Нагадаємо, що в червні вже було оголошено про злиття двох важливих підрозділів - Fuso Motors (яка є частиною Daimler Truck) та Hino Motors (донедавна дочірньої структури Toyota) - в нову єдину організацію, яка має зміцнити позиції японських виробників у глобальному вантажному та автобусному сегменті.
Однак сама Mitsubishi Fuso зараз має досить обмежені позиції на ринку електробусів. Її ключова автобусна модель Aero Star, яка з'явилася ще у 1996 році і зазнала лише косметичного оновлення в 2014-му, продовжує використовувати виключно дизельні силові установки. На тлі активного переходу міст на електротранспорт це ставить під сумнів її подальшу ринкову життєздатність.
І саме тут потенційне партнерство з Foxconn виглядає особливо перспективним. Foxconn, офіційно Han Hai Technology Group, добре відома як найбільший у світі контрактний виробник електроніки - включно з iPhone, iPad, PlayStation та Nintendo. Втім, починаючи з 2020 року компанія активно розвиває й автомобільний напрямок, зокрема під новим брендом Foxtron, що фокусується на електричному транспорті.
На сьогодні Foxconn уже має у своєму портфелі кілька цікавих моделей електробусів. Ще у 2022 році вона представила 12-метровий міський автобус Model T - типу Low Entry, з акумуляторами ємністю 400 кВт-год., запасом ходу до 400 км та здатністю долати нахили до 25%. У жовтні 2024 року до нього додалися й більш компактні транспортні засоби: електричний мінівен Model D та 7-метровий автобус Model U, що відкрив компанії шлях до передмість та регіональних перевезень.
Таким чином, Foxconn може стати для Mitsubishi Fuso не лише постачальником технологій, а й справжнім стратегічним союзником, який дозволить компанії здійснити довгоочікуваний прорив на ринку електробусів. Особливо важливо, що Foxconn вже має досвід міжнародної кооперації. У травні 2025 року компанія уклала угоду з легковим підрозділом Mitsubishi про спільне виробництво та дистрибуцію нового електричного кросовера Foxtron Model B, що лише зміцнило взаємні інтереси сторін.
У разі укладення домовленості, співпраця з Foxconn дозволить Mitsubishi Fuso швидко оновити автобусну лінійку, не витрачаючи роки на самостійні розробки. Це особливо важливо в умовах, коли уряди багатьох країн - включно з Японією - розширюють екологічні вимоги до громадського транспорту, а споживачі дедалі більше орієнтуються на безшумні, чисті й ефективні електробуси.
Очікується, що більше подробиць про потенційне партнерство може з’явитися вже до кінця літа.