На головному виробничому майданчику компанії ZF у місті Фрідріхсхафен (Німеччина) відзначили знакову подію - випуск 10-тисячного електроприводного модуля CeTrax. Цей модуль, що був вперше представлений публіці у 2017 році на виставці Busworld Europe у Кортрейку, тепер став серійною реальністю для електробусів і спеціалізованої техніки по всьому світу.
Силовий агрегат CeTrax є прикладом сучасного централізованого електропривода, що об'єднує в одному блоці електромотор потужністю 175 кВт, інвертор та електронний блок управління з фірмовим ПЗ ZF. Завдяки компактності та модульному підходу CeTrax легко інтегрується в наявні дизельні платформи, що дає змогу швидко електрифікувати громадський транспорт без радикальної перебудови шасі чи кузова.
Важливо, що система CeTrax є сумісною не лише з акумуляторними батареями, а й із водневими паливними елементами. Це дозволяє операторам транспорту гнучко обирати джерело живлення відповідно до місцевої інфраструктури або екологічних вимог. Зокрема, CeTrax активно використовується на електробусах у міському середовищі, а також на термінальних тягачах, де важлива як маневреність, так і екологічність.
Наразі ZF готується представити публіці друге покоління свого модулю. CeTrax 2 буде офіційно презентований на галузевій виставці Summit UITP 2025 у Гамбурзі, що триватиме з 15 по 18 червня. За попередньою інформацією, новинка збереже ті ж габарити, однак забезпечуватиме більшу потужність та покращену ефективність. Серійний запуск у виробництво заплановано на середину 2026 року.