Сегмент електромобілів - наймолодший на українському авторинку. Він лише формується, а тому спостерігати за його розвитком особливо цікаво. Аналітики Інституту досліджень авторинку, на основі статистики перших реєстрацій електромобілів в Україні, склали рейтинг десяти найпопулярніших марок за минулі роки.
Станом на сьогодні в українському автопарку налічується понад 150 тисяч BEV (Battery Electric Vehicle), переважно легкових авто. З них 83% - це транспорт із пробігом, імпортований здебільшого зі США, Європи та Китаю. Лише 17% електромобілів уперше отримують номерні знаки як нові.
Тепер про марки: насамперед варто зважити, що 10 років тому ціни на електромобілі були в рази вищими, ніж зараз, крім того, за деякими моделями були черги, з часом очікування у кілька місяців. На додачу вибір варіантів був значно скупіший, ніж сьогодні - виробники не надто активно включалися у конкуренцію з тодішніми піонерами ринку, такими як Tesla, спостерігаючи збоку, чим все це закінчиться. Однак, не закінчилось (хіба для деяких стартапів), і більшості відомих марок таки довелося представити публіці по декілька електрифікованих, або й заново розроблених електромобілів.
Першість у цьому заліку на українському авторинку тривалий час утримував Nissan, фактично завдяки одній «народній» моделі - Leaf. Прийнятна ціна, достатній простір у салоні, невеликий, та все ж достатній для більшості запас ходу зробили цю модель наймасовішою на українському авторинку та, відповідно, у парку електромобілів. Зараз на українських дорогах майже чверть усіх електромобілів - це саме Nissan Leaf. Проте от уже другий рік поспіль номер один серед марок - Tesla. Одні з найкращих характеристик, ремонтопридатність та надійність, широкий функціонал та власний стиль зробили лідерами ринку Model 3 та Model Y.
Третій цього разу Volkswagen, трохи завдяки конкуренту «Ліфа» - e-Golf, ціни на який у Європі знизилися до прийнятного українському покупцеві рівня, а також завдяки кросоверу ID.4 та ще деяким представникам лінійки ID.
Hyundai продовжує збільшувати свою частку, завдяки Kona та серії Ioniq, і значно покращила свої позиції ще одна корейська марка, KIA, якій допомагає Niro та серія «EV-X».
Зникли з ТОП-10, але обіцяли повернутися у наступні роки Ford та BMW, а також Mercedes-Benz, який слідує просто після Chevrolet. Взагалі, якби продовжити цьогорічний список далі 10 місця, там би можна було побачити наступні марки: Mercedes-Benz, BMW, Honda, Ford, Jaguar, Opel, Peugeot, Porsche, Polestar та Volvo.
А от мінімальні шанси (або й нульові) щодо повернення до ТОП-10 у марки BIO Auto, Toyota, Fiat та Smart (принаймні поки не набере обертів нова електрична лінійка моделей). Також якби не зниження цін на Bolt EV, хто зна чи вдалося б утриматися в десятці Chevrolet.
Зате є й дебютант: вперше на цьому слайді з'явився ZEEKR - преміальний електробренд від китайського концерну Geely, який набирає обертів у Європі. В Україні найчастіше реєструють кросовери ZEEKR 001 та ZEEKR X, що поєднують яскравий дизайн, потужні характеристики й привабливу ціну порівняно з конкурентами.
Кількісний розрив між учасниками наведеного ТОП-10 для поточного року такий, що не обіцяє значних перестановок у наступних періодах. Однак якщо такі відбудуться - ми неодмінно про це повідомимо в оглядах.