У Китаї оприлюднили рейтинг із двадцяти найбільших автовиробників за обсягами продажів у травні 2025 року, який чітко відображає поточну динаміку китайського автомобільного ринку та показує лідерство місцевих компаній на тлі зниження позицій багатьох міжнародних брендів. Згідно зі статистикою, перше місце з упевненим відривом посіла компанія BYD, яка за місяць реалізувала майже 350 тисяч автомобілів. Це на 10,5% більше, ніж у травні 2024 року, що підтверджує стабільне зростання попиту на продукцію бренду, зокрема в сегменті електромобілів та гібридів, де BYD є беззаперечним лідером на внутрішньому ринку.
На другому місці впевнено закріпилась Geely, яка продемонструвала динамічне зростання: її травневі продажі склали майже 190 тисяч одиниць, що на 17,44% більше, ніж за аналогічний період минулого року. Таким чином, компанія продовжує активно нарощувати свою присутність, орієнтуючись як на традиційні моделі з ДВЗ, так і на електрифікований сегмент. Geely зберігає стабільно високий рівень лояльності серед китайських споживачів і водночас нарощує інвестиції в технології нового покоління.
Третє місце у рейтингу посіла компанія Chery, яка також демонструє помітне зростання і продовжує конкурувати з лідерами ринку, посилюючи свої позиції в бюджетному та середньому ціновому сегменті. Незважаючи на відносну скромність у світових масштабах, на китайському ринку Chery залишається однією з найстабільніших марок, зберігаючи значні обсяги продажів за рахунок широкої лінійки моделей.
Найуспішнішим серед іноземних брендів, хоч і не в перших трійці, виявився Volkswagen. Його спільне підприємство з SAIC - компанія SAIC Volkswagen - змогло реалізувати в Китаї за травень 87 тисяч автомобілів, що дозволило їй посісти лише четверту позицію. Це свідчить про певне уповільнення попиту на традиційні моделі бренду на фоні бурхливого розвитку електромобільного сектору, де місцеві бренди наразі задають тон. Водночас інше спільне підприємство Volkswagen - FAW Volkswagen - з показником 73 001 проданих автомобілів замкнуло п'ятірку лідерів, також підтверджуючи тенденцію до зниження частки ринку німецького виробника.
До десятки найуспішніших автовиробників у травні 2025 року також увійшли обидва китайсько-японські спільні підприємства Toyota - FAW Toyota та GAC Toyota. Обидві структури демонструють стабільний рівень реалізації, однак поступаються лідерам ринку, оскільки зростання в Китаї нині зосереджено навколо електрифікованих моделей, де Toyota, попри наявність гібридів, поки що не є домінуючим гравцем. Також у ТОП-10 увійшли китайські бренди Changan, Haval та Wuling, які продовжують зберігати високі показники завдяки активній модернізації модельного ряду, широкій дистриб'юторській мережі та фокусу на внутрішній попит.