Компанія Volvo зробила черговий прорив у сфері пасивної безпеки, презентувавши перший у світі мультиадаптивний ремінь безпеки, який самостійно регулює силу натягування відповідно до складності дорожньо-транспортної пригоди, а також анатомічних особливостей пасажира. Така технологія вперше буде впроваджена в серійному виробництві на новому електричному кросовері Volvo EX60, офіційна прем'єра якого очікується до кінця цього року, а вихід на ринок - упродовж наступного.
Нова система натягу ременів дозволяє обирати між 11 індивідуальними профілями роботи, що є значним стрибком у порівнянні з традиційними триточковими ременями безпеки, які мають лише три режими обмеження навантаження. Інтелектуальний мультиадаптивний ремінь в режимі реального часу аналізує параметри ситуації, зокрема силу удару, вагу, ріст і статуру людини, й автоматично застосовує відповідну стратегію натягування.
Зокрема, у випадку серйозного зіткнення система максимально натягне ремінь для пасажирів із великою масою тіла, щоб зменшити ризик удару голови та грудної клітки. Натомість для худорлявих пасажирів при менш потужних аваріях рівень натяжіння буде навмисне обмежено, аби запобігти надмірному тиску на грудну клітку, що може призвести до переломів ребер. Усі ці рішення прийматимуться на основі сигналів з мережі зовнішніх сенсорів автомобіля, а також датчиків, встановлених у салоні. Інноваційна система також підтримує бездротове оновлення програмного забезпечення, що дає змогу у майбутньому розширити кількість профілів і адаптивних сценаріїв без необхідності заміни апаратної частини.
Під час розробки нової технології інженери Volvo провели численні тести у спеціалізованій дослідницькій лабораторії Volvo Cars Safety Centre, що дозволило верифікувати ефективність мультиадаптивного ременя ще до його серійного запуску. Крім того, ця розробка є частиною ширшої платформи Volvo Cars Superset - нового технологічного стеку, створеного спеціально для моделей майбутнього. Архітектура SPA3, на якій базуватиметься EX60, дозволяє комбінувати модульні елементи як «кубики», що відкриває широкі можливості для масштабування інновацій.
Таке модульне середовище дає змогу швидко переносити всі новітні розробки з однієї моделі на інші. Зокрема, удосконалення, реалізовані для EX90, будуть доступні й для EX60, а розробки, які виникатимуть під час роботи над наступними моделями на базі SPA3, автоматично будуть інтегровані в уже наявні моделі Volvo. Завдяки такій філософії постійного оновлення користувачі зможуть отримувати найновіші функції без необхідності змінювати автомобіль.
Очікується, що Volvo EX60, який буде доступний виключно з електричною силовою установкою, продемонструє новий рівень безпеки, персоналізації та технологічної інтеграції в автомобільному сегменті середньорозмірних кросоверів. Це стане не просто еволюцією триточкового ременя безпеки, який ще у 1959 році став винаходом інженера Volvo Нільса Боліна, а справжньою революцією в підході до захисту пасажирів у разі дорожньо-транспортних пригод.