Вперше оновлений електричний кросовер Tesla Model Y Juniper потрапив під відкликання через апаратний дефект, пов'язаний із незначною, на перший погляд, пластиковою деталлю, яка відповідає за подачу рідини омивача на лобове скло. Попри те, що ця модель зовсім нещодавно надійшла у продаж, виробник уже зафіксував конкретну проблему в системі очищення скла, що змусило його оперативно вжити заходів і відкликати обмежену кількість автомобілів для усунення дефекту.
Як зазначається у звіті, причиною відкликання стало внутрішнє забруднення, виявлене у пластиковому коліні трубопроводу, який постачався із Малайзії. Саме ця деталь відповідальна за подачу рідини до двох розпилювачів, розташованих на капоті автомобіля. Під час ремонту обладнання на виробничій лінії постачальника не було проведено повторну перевірку стану інструментів. У результаті цієї недбалості всередині деяких колін залишилися мікрочастинки або сторонні елементи, які згодом стали причиною закупорювання отвору, через що рідина не потрапляла до жодного з двох вузлів форсунок.
Перші ознаки проблеми виявилися ще 18 квітня під час тестових заїздів. Один з техніків Tesla помітив, що новий Model Y Juniper не розпилює рідину на вітрове скло, як це має бути. Уже за кілька днів після цього було ініційовано внутрішнє розслідування, у межах якого інженери компанії перевірили партію автомобілів, вироблених у квітні, та з'ясували, що дефект повторюється на декількох екземплярах. Одночасно з цим Tesla звернулася до контрактного постачальника з вимогою прояснити ситуацію та виявити причину виробничого збою.
Технічний аналіз підтвердив, що через заблоковане коліно трубопроводу рідина не доходить до обох розпилювачів. Інженери Tesla провели експериментальну заміну конфігурації, встановивши тимчасову систему з одним робочим форсунковим вузлом, однак під час випробувань виявилося, що цього недостатньо для забезпечення належного рівня оглядовості водієм. Саме тому компанія ухвалила рішення не відкладати відкликання та внести апаратні зміни.
Згідно з вимогами Федерального управління з безпеки дорожнього руху США (NHTSA), справна система подачі рідини на лобове скло є критично важливою для безпеки експлуатації транспортного засобу, особливо в умовах поганої видимості. Несправність, хоч і не пов'язана з системами керування чи живлення, все ж порушує мінімальні стандарти безпеки. Загалом під сервісну кампанію потрапили 172 екземпляри Model Y Juniper, виготовлені на початку квітня 2025 року. Їхні власники мають звернутися до авторизованих сервісних центрів, де проблемні пластикові елементи буде безкоштовно замінено на деталі з перевіреної партії.
У компанії Tesla наголосили, що на момент оголошення сервісної компанії жодного повідомлення про інциденти, ДТП або небезпечні ситуації, пов'язані з несправністю омивача, не надходило. Додатковий аналіз даних зі спільнот власників та форумів також не засвідчив масового поширення проблеми, що дає змогу говорити про своєчасну і точкову реакцію компанії на потенційний ризик.
Зважаючи на обмежений масштаб дефекту, Tesla має всі підстави оперативно впоратися з обсягом ремонтів, не створюючи надмірного навантаження на сервісну інфраструктуру. Водночас ця ситуація вкотре продемонструвала важливість суворого контролю якості на кожному етапі виробничого ланцюга, зокрема - йдеться не лише про складні компоненти, а й про такі, здавалося б, дрібниці, як пластикове коліно трубопроводу.
Таким чином, перше відкликання Tesla Model Y Juniper виявилося незначним за масштабом, однак стало показовим прикладом ефективної роботи внутрішніх процедур контролю дефектів та оперативної сервісної відповіді. Після заміни компонентів усі ризики для водіїв буде повністю усунено, а Tesla пообіцяла посилити перевірку інструментів на виробництві своїх постачальників, щоби не допустити повторення подібних випадків у майбутньому.