Європейський авторинок подає ознаки відновлення

20:47 04.06.2025
Європейський авторинок подає ознаки відновлення

У період з січня по квітень 2025 року ринок нових автомобілів у Європейському Союзі зазнав незначного скорочення: кількість реєстрацій зменшилася на 1,2% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Водночас результати квітня засвідчили перші ознаки пожвавлення - у річному обчисленні реєстрації зросли на 1,3%, що може свідчити про поступове відновлення ринку, попри глобальні економічні виклики та нестабільність геополітичної ситуації.

Водночас триває динамічне зростання сегменту електрифікованих транспортних засобів. Частка акумуляторних електромобілів (BEV) у загальній структурі ринку за перші чотири місяці 2025 року зросла до 15,3%, що є суттєвим прогресом у порівнянні з 12% за аналогічний період 2024 року. Така динаміка свідчить про поступову, але все ще недостатню трансформацію ринку в напрямку відмови від викопного палива.

Паралельно зростає популярність гібридних електричних транспортних засобів (HEV), які залишаються найпопулярнішим типом силової установки серед європейських споживачів. За підсумками перших чотирьох місяців року на них припало 35,3% реєстрацій нових автомобілів у ЄС. Серед найбільш динамічних ринків у цьому сегменті варто виокремити Францію, де реєстрації гібридів зросли на 44,9%, Іспанію з приростом 35,8%, Італію (+15%) та Німеччину (+11%). У сукупності це забезпечило реєстрацію понад 1,28 мільйона гібридних автомобілів упродовж зазначеного періоду.

Сегмент підзаряджуваних гібридних електромобілів (PHEV) також демонструє стабільне зростання. У січні-квітні 2025 року їхні реєстрації зросли на 7,8% у річному вимірі, досягнувши 287 850 одиниць. Найбільший вплив на ці результати мало значне зростання на таких ключових ринках, як Німеччина, де зафіксовано приріст на 46,6%, та Іспанія (+42,8%). У результаті, частка цього сегмента у загальній структурі реєстрацій нових авто досягла 7,9%, що також демонструє поступове зміцнення позицій гібридів із зовнішнім заряджанням.

Якщо говорити про окремі показники BEV, то за перші чотири місяці 2025 року продажі нових електромобілів з акумуляторами зросли на 26,4%, досягнувши 558 262 одиниць. При цьому три з чотирьох найбільших ринків ЄС, які разом охоплюють 63% усіх BEV-реєстрацій, продемонстрували вражаючі темпи зростання. Зокрема, у Німеччині цей показник сягнув +42,8%, у Бельгії - +31,3%, у Нідерландах - +6,4%. Франція на цьому тлі виділилася зниженням на 4,4%, хоч ситуація частково стабілізувалася у квітні 2025 року.

У річному обчисленні квітень 2025 року виявився особливо позитивним для електрифікованих автомобілів. Продажі акумуляторних електромобілів зросли на 34,1%, гібридів - на 20,8%, а підзаряджуваних гібридів - на 31,2%. Це підтверджує загальну тенденцію активного зміщення попиту європейських споживачів у бік електромобільності.

На цьому тлі продовжують втрачати позиції традиційні двигуни внутрішнього згоряння. Реєстрації бензинових автомобілів за січень-квітень 2025 року впали на 20,6%. Найгостріше скорочення зафіксоване у Франції, де обсяг нових реєстрацій зменшився на 35,2%. У Німеччині падіння склало 26,6%, в Італії - 14,4%, а в Іспанії - 12,7%. В результаті, з 1 041 176 зареєстрованих бензинових автомобілів, їхня частка на ринку знизилася до 28,6% проти 35,6% за аналогічний період 2024 року.

Аналогічна ситуація спостерігається на ринку дизельних автомобілів, який скоротився на 26,4%. Це призвело до зниження частки дизельних авто до 9,6% у квітні 2025 року. Падіння на більшості ринків було двозначним, що додатково підкреслює масштабну зміну уподобань споживачів у бік електрифікованих альтернатив.

Таким чином, попри незначне зниження загального обсягу ринку нових автомобілів у ЄС за підсумками перших чотирьох місяців 2025 року, можна впевнено говорити про структурні зрушення, пов'язані з електрифікацією автопарку. Електромобілі, гібриди та підзаряджувані гібриди поступово посідають усе більшу частку ринку, витісняючи традиційні бензинові та дизельні моделі. Ці тенденції, найімовірніше, збережуться і надалі, особливо на тлі зростання пропозицій, вдосконалення зарядної інфраструктури та посилення регуляторного тиску у межах Європейського зеленого курсу.


Источник: ACEA
Назад   ·   Вверх   ·   На главную
© InfoCar.ua 2005 - 2024