Глобальна привабливість бренду Tesla, який ще нещодавно вважався синонімом інновацій та лідерства у сфері електромобілів, стрімко знижується. Як свідчить нове дослідження UBS, за останні роки бренд втрачає позиції на всіх ключових ринках - у США, Європі та Китаї. Кількість споживачів, які вважають Tesla найпривабливішим автомобільним брендом, опустилася до мінімального рівня за весь період спостережень.
Згідно з даними глобального опитування, лише 18% опитаних споживачів нині вважають Tesla найбільш «крутим» автомобільним брендом. Для порівняння, у 2022 році цей показник становив 23%. Зниження популярності особливо помітне на домашньому ринку компанії - у США. Там підтримка бренду впала з 38% у 2022 році до 29% у 2024-му. Ще стрімкіше зниження зафіксоване в Європі - з 20% до 15%.
Найгірша ситуація - на ринку Китаю, який упродовж останніх років був надзвичайно важливим для прибутковості Tesla. У 2020 році 30% китайських споживачів називали Tesla своїм улюбленим брендом, у 2023 році цей показник зменшився до 18%, а нині - до всього лише 14%. На думку аналітиків, китайські покупці більше не сприймають Tesla як технологічного лідера. Це пояснюється як зростанням конкуренції з боку місцевих виробників, так і втратою новаторського іміджу бренду.
Окремо варто зазначити, що й у Європі позиції Tesla послаблюються не лише через конкуренцію, але й через політичні й особисті дії засновника компанії Ілона Маска, які дедалі більше викликають суперечливі реакції в суспільстві. Частина європейських споживачів розчарована публічною поведінкою Маска, що також впливає на ставлення до бренду.
На тлі цього значно зміцнюються позиції конкурентів, зокрема китайської компанії BYD, яка вважається головним суперником Tesla у сфері масових електромобілів. У квітні 2025 року BYD вперше випередив Tesla за обсягами продажів на ринку Європи: компанія реалізувала 7231 електромобіль, тоді як Tesla - 7165. Це символічний, але показовий зсув, який підкреслює, що глобальний баланс сил у сфері електромобільності поступово змінюється.
Водночас зростає зацікавлення й іншими конкурентами, такими як BMW, Xiaomi та іншими автовиробниками, які активно інвестують у розробку нових технологій, електрифікацію модельних лінійок та створення інноваційного клієнтського досвіду. Xiaomi, наприклад, активно просуває свій новий електроседан SU7, який уже викликав чималий інтерес серед китайських споживачів.
Сукупність усіх цих факторів свідчить про зміну глобального ландшафту в індустрії електромобілів. Tesla більше не є беззаперечним лідером у сприйнятті споживачів, і з кожним роком конкуренція у цьому сегменті лише загострюватиметься.