Індійський автомобільний концерн Tata Motors отримав ліцензію на подальшу розробку 2,0-літрового дизельного двигуна FIAT Multijet II, який донедавна належав транснаціональному автогіганту Stellantis. Йдеться про ліцензію, яка дозволяє модифікувати конструкцію та електронну калібровку силового агрегата, не передаючи при цьому прав інтелектуальної власності. Іншими словами, Tata отримає свободу в роботі з агрегатом, проте юридичні права на технологію залишаться у Stellantis. Водночас, двигун і надалі залишиться в моторній гамі деяких моделей Jeep, які виробляються в Індії.
До цього моменту Tata використовувала мотор Multijet II виключно в конфігурації на 170 кінських сил, а будь-які спроби модифікації - навіть звичайна зміна програмного забезпечення блоку керування двигуном - вимагали додаткових погоджень та виплат. Як повідомляє видання Autocar India, за дозвіл на зміну калібрування Stellantis вимагав суми, яка могла сягати 10 мільйонів євро, що робило подальшу розробку економічно невигідною для Tata та суттєво стримувало розвиток власних моделей.
Завдяки новій ліцензійній угоді Tata зможе вільно варіювати параметри двигуна, адаптуючи їх під свої потреби. Очікується, що в модельному ряду з’явиться дефорсований варіант потужністю 150 кінських сил, а також модернізована версія потужністю 180 кінських сил, яка дозволить конкурувати з головним суперником Tata - компанією Mahindra, що використовує власний 2,2-літровий дизель mHawk. Така диверсифікація двигунів не лише знижує витрати, а й відкриває шлях для подальших технічних оновлень у відповідь на постійне посилення екологічних норм в Індії.
Хоча дизельний двигун Multijet II був розроблений ще наприкінці 2000-х років, він і досі залишається актуальним рішенням для сегменту середньорозмірних SUV, особливо в умовах індійського ринку, де попит на надійні й економічні дизелі досі є стабільно високим. Більш того, ліцензія дозволить Tata не лише оптимізувати витрати на закупівлю та обслуговування мотора, а й розширити власну інженерну компетенцію в галузі дизельних силових установок.
Наразі 2,0-літровий Multijet II встановлюється, зокрема, на такі моделі, як Tata Harrier та Tata Safari, а також на локалізовані версії Jeep Compass та Jeep Meridian, які виготовляються на підприємствах в Індії. Враховуючи популярність цих моделей, отримання повного контролю над двигуном може стати стратегічною перевагою для Tata Motors, що прагне зміцнити позиції в середньому SUV-сегменті та водночас зменшити залежність від іноземних технологічних партнерів.