У Німеччині розпочалася тестова експлуатація автономного громадського транспорту з найвищим наразі дозволеним рівнем автономності - четвертим. Це перший випадок у країні, коли безпілотні транспортні засоби такого рівня задіяні на постійній основі для перевезення пасажирів у рамках звичайних маршрутів громадського транспорту. Ініціатором і оператором нового проєкту під назвою KIRA виступає компанія Deutsche Bahn, яка реалізує його у співпраці з провідним розробником систем автономного керування Mobileye, що входить до складу корпорації Intel. Основною платформою для втілення інновації стала транспортна компанія DB Regio Bus Mitte, яка працює в регіоні Рейн-Майн.
Запроваджені в експлуатацію безпілотні шатли є частиною інноваційного транспортного сервісу, скористатися яким наразі можна після попередньої реєстрації через спеціальний мобільний застосунок ioki, що також належить до структури Deutsche Bahn і спеціалізується на цифрових рішеннях у сфері міської мобільності.
У рамках програми на маршрут вийшли шість електричних безпілотників, створених на базі китайського електричного кросовера NIO ES8. Кожен з них оснащений сучасними системами сприйняття навколишнього середовища: йдеться про 6 радарів, 9 лідарів середнього та короткого радіусу дії, а також 13 камер, які забезпечують повний круговий огляд і можливість безпечного автономного пересування у складному міському середовищі. Автомобілі мають повністю електричну силову установку: два електродвигуни сумарною потужністю 480 кВт живляться від акумуляторних батарей ємністю до 100 кВт-год, що дозволяє долати відстані до 500 км без підзарядки. Максимальна місткість салону - до 7 пасажирів, що відповідає типу міського громадського транспорту малої місткості, призначеного для передмість або окремих районів великих агломерацій.
Проєкт KIRA є одним з найамбітніших прикладів переходу на повністю автономну модель громадських перевезень у межах Німеччини. Важливо, що шатли працюють у рамках регулярних маршрутів, а не лише як демонстраційні зразки або у замкнених зонах, що дозволяє зібрати велику кількість реальних сценаріїв для подальшого вдосконалення технології автономного керування.
За інформацією Deutsche Bahn, запуск шатлів із пасажирами став наступним етапом після успішної серії попередніх випробувань і внутрішніх тестів. Тепер до участі в програмі залучені реальні користувачі, які допомагають відстежувати роботу систем у реальних умовах. Таким чином, KIRA не лише є технічним експериментом, а й важливою соціальною ініціативою, що дає змогу громадянам стати частиною процесу трансформації міської мобільності.
Крім цього, як повідомляє Deutsche Bahn, у Німеччині готується до запуску ще один проєкт автономного громадського транспорту з використанням електробусів Karsan e-Atak Autonomous, які також мають 4-й рівень автономності. Їхнє випробування планується розпочати вже цього року поблизу Ганновера, що свідчить про ширший національний курс на впровадження безпілотного транспорту в регулярне використання.