Ford офіційно почав зворотний відлік до завершення епохи своїх знаменитих хот-хетчів: зокрема, йдеться про зняття з виробництва моделі Focus ST. Як повідомляє видання Autocar, у Великій Британії вже закрили прийом нових замовлень на цю версію, що стало черговим підтвердженням наміру компанії остаточно попрощатися з бензиновими спортивними модифікаціями своїх моделей у Європі.
Представництво Ford у Великій Британії підтвердило, що конфігуратор для Focus ST більше не працює, а отже, нові авто замовити неможливо. Проте в дилерських салонах ще залишаються близько 170 невикуплених п'ятидверних хетчбеків, які можна придбати з наявного складу. Водночас у континентальній Європі ситуація поки трохи інша: зокрема, в Німеччині модель усе ще доступна для замовлення, і стартова ціна складає 43 200 євро.
Остаточне припинення виробництва Ford Focus було оголошено раніше: останній екземпляр зійде з конвеєра заводу в Саарлуї (Німеччина) 30 листопада 2025 року. Втім, спортивні версії зникнуть з ринку раніше.
Зупинка продажу Focus ST фактично ознаменує кінець цілої епохи: протягом кількох десятиліть лінійка Ford була однією з найпопулярніших серед прихильників динамічного водіння. Раніше жертвами екологічної політики компанії вже стали найпотужніші варіанти RS, які вирізнялися більш радикальними характеристиками. Тепер черга дійшла і до ST, який вважався «золотою серединою» між повсякденністю та адреналіном.
На німецькому ринку Focus ST наразі доступний у двох варіантах: з 2,3-літровим турбованим бензиновим двигуном потужністю 280 к.с., що поєднується або з 6-ступеневою механічною коробкою, або з 7-ступеневим преселективним «роботом». У топовій комплектації X Edition доступна лише механіка. У Великій Британії тим часом залишаються тільки базові модифікації Focus з 1,0-літровим трициліндровим турбомотором, які суттєво поступаються за динамікою класичному ST.
Після остаточного зняття Focus ST з продажу у європейській гамі Ford залишиться лише одна умовно «заряджена» модель із бензиновим двигуном - компактний кросовер Puma ST. Проте й тут ситуація змінилася: з модельного ряду зникла версія з 1,5-літровим турбодвигуном потужністю 200 к.с. і механічною трансмісією. Нині пропонують лише помірно-гібридний варіант з 1,0-літровим мотором на 160 к.с., поєднаний із 7-ступеневим автоматом з подвійним зчепленням, що фактично означає зниження спортивних амбіцій і в цьому сегменті.