Китайський автовиробник BYD, який нині очолює світовий ринок електромобілів, виступив із різкою відповіддю на заяву голови Great Wall Motor Вей Цзяньцзюня. У нещодавньому інтерв'ю китайському виданню топменеджер GWM заявив, що «Evergrande в автопромі вже з'явився, просто ще не вибухнув». Хоча ім'я BYD прямо не прозвучало, багато хто розцінив висловлювання як натяк саме на цю компанію, проводячи паралелі з гігантським забудовником Evergrande, який збанкрутував у 2021 році.
На ці закиди у соцмережах відреагував Лі Юньфей - директор із комунікацій BYD. Спочатку він коротко назвав слова конкурента «брехнею», а згодом опублікував докладнішу заяву, у якій охарактеризував висловлювання Вея як «зловмисну наклепницьку кампанію» й навів низку фінансових показників компанії.
Лі Юньфей визнав, що нинішнє співвідношення активів і зобов'язань BYD становить 70%, що може вважатися підвищеним рівнем ризику. Проте, за його словами, це не виходить за межі нормальної практики у світовому автопромі. Наприклад, у General Motors цей показник становить 76%, у Ford - 84%, у Apple - 80%, а в Boeing - взагалі 102%. Навіть у Китаї компанії з аналогічним чи вищим рівнем заборгованості продовжують успішно працювати: у Geely - 68%, у Seres AITO - 76%.
Що ж до загального боргу BYD, який становить 580 мільярдів юанів (приблизно 81 мільярд доларів США), то й тут Лі навів порівняльні дані. Зокрема, у Toyota боргові зобов'язання сягають 2,7 трильйона юанів, у Volkswagen - 3,4 трильйона, а у Ford - 1,7 трильйона. У китайських конкурентів ситуація також подібна: Geely має борг у 505 мільярдів юанів, SAIC - 610 мільярдів.
Особливо представник BYD наголосив на показниках кредиторської заборгованості компанії. За його словами, вона становить лише 31% від операційного виторгу, що є нижчим показником, ніж у Geely (32%), SAIC (38%) і Great Wall (39%). Також BYD розраховується з постачальниками в середньому за 127 днів, що відповідає термінам Geely, але значно швидше, ніж у Great Wall (163 дні) чи SAIC (164 дні).
Ще одним важливим аргументом на користь фінансової стійкості компанії став чистий прибуток BYD за 2024 рік, який сягнув 40,3 мільярда юанів (5,6 мільярда доларів). При цьому інвестиції в дослідження й розробки склали рекордні 54,2 мільярда юанів (7,5 мільярда доларів), що, за словами Лі Юньфея, є найкращим результатом за всю 30-річну історію компанії.
На завершення він заявив, що загальний фінансовий стан китайських автовиробників, зокрема тих, що працюють у сфері нової енергетики, нині є стійкішим, ніж у багатьох іноземних гігантів. А спроби проводити аналогії з банкрутом Evergrande він назвав не лише безпідставними, а й такими, що завдають шкоди репутації всієї китайської автомобільної галузі, яка нині лідирує у світовому переході до екологічного транспорту.