У квітні 2025 року японський бренд Suzuki сенсаційно став лідером імпорту автомобілів до Японії, вперше в історії обійшовши Mercedes-Benz та BMW. Основний рушій цього зростання - індійська п'ятидверна версія позашляховика Jimny Nomade, попит на який суттєво перевищив очікування. Плановий обсяг продажів складав 1200 одиниць на місяць, однак фактичний імпорт сягнув майже 4000 одиниць. Такий сплеск попиту змусив компанію навіть тимчасово призупинити продажі через надлишок замовлень.
Імпорт Suzuki до Японії зріс у 83 рази в порівнянні з аналогічним періодом минулого року, і це - лише початок трансформації японського ринку, на якому десятиліттями домінували внутрішньозбірні моделі. Важливим фактором стала відсутність ввізного мита на авто з 1978 року, що дозволяє японським компаніям імпортувати власну продукцію з-за кордону - переважно з Індії та Китаю - без економічних втрат.
Переобладнання на праве кермо, яке ще донедавна стримувало імпорт, перестало бути проблемою, оскільки моделі з Індії (де також рух лівосторонній) адаптовані до японських умов без зайвих витрат. Водночас китайські бренди, зокрема BYD, активно готуються вийти на японський ринок із компактними кей-карами, що може суттєво змінити розклад сил у найнижчому ціновому сегменті.
Таким чином, доступний і модний індійський Jimny Nomade може стати початком структурної революції в японському автопромі, змушуючи навіть найбільших гравців змінювати свої підходи до виробництва та логістики.