Голова правління Great Wall Motor Вей Цзяньцзюнь у своєму інтерв'ю для Sina Finance зробив гучну заяву, яка викликала широкий резонанс у китайській автопромисловості. Він порівняв нинішню ситуацію в автомобільному секторі Китаю з прикладом сумнозвісної компанії Evergrande, що обвалилася внаслідок фінансових зловживань у будівельній галузі. За словами Вея, у автопромі вже є власна Evergrande, але «вона ще не вибухнула». Хоча ім'я BYD прямо не згадується, натяк є очевидним: за підсумками 2024 року саме ця компанія стала лідером за обсягом корпоративного боргу в Китаї - 585 мільярдів юанів, що дорівнює близько 81 мільярду доларів США.
Вей Цзяньцзюнь зазначив, що не можна допустити втрати довіри до галузі, на розвиток якої країна витратила десятиліття та величезні ресурси. Він запропонував провести відкритий фінансовий аудит усіх автовиробників, щоб уникнути можливих «прихованих дефолтів» та зберегти системну стабільність галузі.
Також Вей відкрито піддав сумніву рентабельність електромобільного бізнесу в сучасних умовах. На його думку, «чисті» електрокари не створюють повноцінного бізнес-циклу, залишаючись збитковими навіть у масштабах провідних гравців ринку. Він наголосив, що глибоко сумнівається у здатності електрокарів повністю замінити транспорт на інших джерелах енергії. Крім того, він розкритикував державні субсидії, що стимулюють попит на електромобілі, але не забезпечують сталого розвитку індустрії. Такі дотації, на його переконання, спотворюють ринкову конкуренцію і лише затягують кризу.
Виступ Вея логічно продовжує скептичну стратегію Great Wall Motor, яка вже тривалий час робить ставку на двигуни внутрішнього згоряння, навіть розробляючи нові бензинові V8 - крок, який виглядає майже провокаційно на фоні глобального тренду на електрифікацію. На відміну від більшості китайських автовиробників, GWM інвестує саме в гібридні силові установки, в яких бензиновий двигун відіграє ключову роль, а електрика - допоміжну.