Компанія CATL представила нове покоління літієвих металевих акумуляторів, здатних подвоїти термін служби батарей електромобілів. Розробка заснована на перегляді формули електроліту та детальному аналізі механізмів його деградації. У ході випробувань прототип витримав 483 повні цикли заряджання, що вже свідчить про значний прогрес у порівнянні з попередніми технологіями.
Головне технічне досягнення - енергоємність понад 500 Вт-год/кг, що суттєво перевищує показники аналогічних рішень, які наразі розробляють конкуренти, зокрема Stellantis і Factorial, батареї яких досягають лише 375 Вт-год/кг.
Однією з головних перешкод для широкого застосування літієвих металевих елементів завжди була їх обмежена довговічність. Дослідження CATL показали, що ключовою причиною деградації є руйнування солі LiFSI, яка до моменту виходу з ладу втрачалася до 71% від початкової кількості.
Саме на цьому етапі інженери сфокусувалися на пошуку хімічного рішення: було запропоновано нову формулу електроліту з низькомолекулярним розріджувачем, яка підвищує концентрацію солі без збільшення загальної маси електроліту. Результатом стала покращена іонна провідність, знижена в'язкість і стабільніший термін служби елементів.
CATL підкреслює, що такий підхід означає зміну парадигми у створенні акумуляторів, які не лише потужні, але й стійкі до зносу. Нове покоління батарей відкриває перспективи не лише для електромобілів із великим запасом ходу, а й для авіаційних рішень, де щільність енергії має критичне значення.
Водночас компанія поки не уточнює терміни запуску нової технології у масове виробництво.