Щовесни італійське містечко Черноббьо, розташоване на мальовничому узбережжі озера Комо, перетворюється на справжню Мекку для шанувальників автомобільної історії та витонченої технічної естетики. Саме тут проходить один із найвідоміших у світі фестивалів автомобільної елегантності - Concorso d'Eleganza Villa d'Este, який щороку приваблює унікальні машини з усіх куточків планети. Цей вікенд стає справжнім святом інженерної думки, стилю, історії та непідробної пристрасті до автомобілів, що вражають як своїм зовнішнім виглядом, так і рідкісністю.
Поряд із гучними прем'єрами сучасних моделей, зокрема BMW Concept Skytop і трекового суперкара SCG 007s, цього року на фестивалі відбулася ще одна знакова подія - повернення на публіку одного з найнезвичайніших прототипів гоночних автомобілів 1960-х років. Йдеться про футуристичну і майже забуту модель OSI Silver Fox, яка вирізняється своєю екстравагантною формою та оригінальною конструкцією. Цей автомобіль є справжнім артефактом епохи, коли інженерія ще дозволяла вільний політ фантазії, не стриманий регламентами чи масовим виробництвом.
Проєкт Silver Fox було створено у стінах невеликої італійської компанії Officine Stampaggi Industriali (OSI), яка спеціалізувалась на дрібносерійній збірці автомобілів для таких марок, як Alfa Romeo, Ford та Innocenti. У середині 60-х років, натхненні амбіціями прориву у вищу лігу автоспорту, керівництво OSI вирішило спробувати свої сили у легендарній 24-годинній гонці в Ле-Мані. Результатом цієї сміливої мрії став експериментальний автомобіль Silver Fox - унікальний прототип, що кардинально вирізнявся на тлі традиційних гоночних машин того часу.
Своєю асиметричною формою Silver Fox нагадує катамаран: два довгих корпуси, що йдуть паралельно, з'єднані між собою трьома великими аеродинамічними спойлерами. У лівій частині кузова було встановлено 1,0-літровий чотирициліндровий двигун Renault Alpine, тоді як кабіна водія знаходилася у правій секції. Така нетипова компоновка була спрямована на досягнення ідеального балансу між притискною силою та аеродинамічним опором. Унікальні спойлери повинні були змінювати своє положення залежно від конкретних умов траси, тим самим забезпечуючи автомобілю стабільність на високій швидкості. Хоча об'єм двигуна був доволі скромним, заявлена максимальна швидкість Silver Fox становила вражаючі 250 км/год.
Проте попри технічну сміливість і винятковий дизайн, OSI так і не змогла реалізувати свої амбіції в автоспорті. Компанія припинила своє існування у 1968 році, а єдиний побудований екземпляр Silver Fox не встиг взяти участь у жодній великій гонці. Зараз цей автомобіль є надзвичайно рідкісним експонатом, який з'являється винятково на престижних подіях для класичних авто, таких як Villa d'Este, де його футуристичний вигляд і сьогодні здатен викликати щире захоплення серед глядачів і колекціонерів.
Цьогорічна поява OSI Silver Fox на Concorso d'Eleganza Villa d'Este нагадала публіці про ті часи, коли авантюризм і мрії про швидкість рухали вперед маленькі інженерні компанії, здатні створювати справжні шедеври, які пережили своїх творців і стали частиною історії.